Jump to content

Prosjekttråd - Fjordling 17HT restaurere dørk og interiør

fjordling1967

Recommended Posts

Båten går veldig fint og fort nok! måtte bytte til propell med større vridning. fra 19" til 21". Bør egentlig ha enda litt større. Den går opp i 5800 omdr og gjør da 39 knop. Vurderer å sette på en litt mer aggressiv stålpropell.. Båten er veldig sterk nå, så passer fint til oss som ofte har med mye baggasje og folk hehe..

• 2 år senere...

Reisen med denne båten går videre, og nå har jeg fått tak i ny topplist som må byttes ut. Veldig flott trearbeid og det skal bli spennende å tilpasse denne til taket. Så etter denne sesongen har jeg bestemt meg for å gjøre en stor jobb utvendig. Tunnelen er ikke tett, så den må av. Gelcoat på tak og dekk har blitt tørr og har både sprekt opp og har krakelert rundt hele. Treverket innvendig trenger en oppussing, og da har jeg nok å gjøre. 

Det jeg er veldig usikker på og ikke kan så mye som er hvordan jeg skal gå fram. Her trenger jeg råd:

1 Tunnel, få den av og slipe er greit, men hva skal jeg sparkle opp med? epoxy? Nye skruer i eller bare støpe fast tunnel? 

2 ta av fenderlist og slipe ned også ok, men hva bruker jeg der, legge på nye lag polyester eller hva gjør man?

3 så det store, skal jeg lakke hele båten eller sprøytesparkle gelcoat? Tenker jeg vil ha noe som er slitesterkt. Da vi bruker båten!

4 Forsterking av motorfester innvendig må også gjøres, tror treverket der har trukket vann. Bruke vannfast finer eller bare vanlig og støpe inn med glassfiber eller epoxy? 

5 hva gjør jeg med det ruglete belegget på dekk, noe triks for å lage dette på nytt? eller andre triks?

Kjør! 

Redigert av fjordling1967 (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...