Jump to content

hvilket drev har jeg?


scand26hc

Recommended Posts

VP DP290 ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Her er et DP290A

 

bilde

Edited by teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

malingsfjerner ? det er vel ikke så lurt. hva skal du fjerne ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 2 weeks later...

Topp... tror eller? Noen som har noe formening om hva en service på det koster? Eller kjenner til en men fornuftige priser i kr.sand

Jeg har brukt Maritronic til service på mine drev( dp-e). Tok av selv og leverte. Hentet etter de var ferdige. Betalte i underkant av 4 båtlapper for begge(trykktest og oljeskift). Gode erfaringer med dem på andre oppgaver også. Stiller opp når det kniper, og står for det de sier.

Link to post

@scnad26hc: Husk at dette er under vann, som om det ser ille ut er det ett fett sålenge det er stoffet :-) Synes ikke det så så gæli ut.

Her er link til hvordan du plukker det av: https://baatplassen.no/i/topic/95856-howto-demontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/

 

Hvis du ikke har vann i oljen, bytter du bare olje og setter det på igjen til våren :-)

 

mvh

bavaria32sport.

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Rur på propellen bør jo fjernes iallefall.

Saltsyre funker bra på stålpropeller men dette er vel alu.

Edited by teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Vp i kristiansand hentet og demonterte drevet på onsdag så alt er bare fryden nå... brukte heller 5000 på å få de til å hente det samt ta servicen bytte Zinker og pakninger samt impeller.

Var ikke så gal pris det synes jeg

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...