Jump to content

Vedlikehold av flytevest, den årlige sjekken.


Haba

Recommended Posts

Prisen jeg oppga (kr 396) var for patron og utløsermek. samlet. Har siden funnet det samme til LITT lavere pris (Bestmarin lillestrøm), men jeg synes det fremdeles er rådyrt.

 

Og nå har jeg funnet det samme på BT for rundt halve prisen:

http://www.biltema.no/no/Bat/Sikkerhetsutstyr/Redningsvest/Gasspatron-til-oppblasbar-flytevest-2000040303/

 

Det blir billigere å falle i vannet heretter. Særlig når jeg legger fra meg mobilen og lommeboka som det første når jeg kommer i båten, klok av skade . . . . . .

 

 

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, NilsPils said:

Prisen jeg oppga (kr 396) var for patron og utløsermek. samlet.

 

 

Joda, klar over hva du skrev og nettop derfor jeg lurer på hvorfor det ofte blir "hevdet" at man måp bytte patrone og hele mekanismen. I så fall er jeg helt enig med deg i at det er bedre å kjøpe helt nye vester som man ofte får på slag (50% på de siste jeg kjøpte i fjor) eller også som du sier bruker en enkel seilervest som vi også har. Disse er greiere å bruke når det gjelder vannsport eller padling og slikt for ellers blir det veeeldig dyrt med automatvester.

 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har SOLAS godkjente vester som bor i båten og bruker "seilervester" eller flyteplagg ellers.

Er stort sett alltid innakjærs og sjelden i veldig krevende sjø.

Blir vi mot formodning overrasket er det på med de klumpte ubehagelige men "virker alltid" og består roteringstesten.

 

Minimal vedlikehold og full tillit til utstyret.

 

 

Redigert av lectron (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ove T skrev On 21.4.2018 at 10.35:

Hej

Jag skrev en del i länken ovan som Brigg tipsade om. Vi är nu uppe i ca 1800 västar där vi monterat säkring och gjort övrig kontroll. Det jag skrev då stämmer fortfarande. Vi har tagit fram en instruktion för egenkontroll som alla som kommer till oss får, bifogas här om någon vill använda.

 

Hälsningar Ove

 

 

 

 

 

 

Egenkontroll fram 2018.png

Egenkontroll bak 2018.png

 

 

veldig bra dette, her burde nok flere printe og kopiere

 

her er også nevnt luft tett i 24 timer, her slurves nok en del,

hjelper lite om pillen er ny og fin og gassflasken pen og med passe vekt

om selve vesten lekker

 

Viking i Oslo gjode tidligere årlig vedlikehold på Secumar vestene mine,

de var uhyre nøye med testingen av lekkasjer fra vesten

 

V8 rules.

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Den vesten som blåste seg opp i båten i vinter var slapp da jeg fant den i våres. Da jeg blåste den opp for kontroll mistet den ganske fort luften igjen.

 

Konklusjon: Du kan ikke stole på disse vestene.

 

Den som lekker går på dynga og som erstatning kjøpte jeg to seilervester. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg har anskaffet sånt fjas som trenger jevnlig vedlikehold og av og til ikke virker . . . . .

 

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...