Medusa Startet 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2014 Skal kjøpe ny TV til båten og føler meg fristet av 24" TV'en til Finlux. Den har jo det man trenger samt et lavt strømforbruk på bare 19W. Har prøvd å søke etter tester på nettet uten resultat, så hvis noen har kjennskap til denne så vil jeg bli takknemlig for å høre erfaring.. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Nå har vi 22 tommeren av samme type, Denne fulgte oss i hele fjor sommer og har fungert meget bra, bruker den nå for tiden som pc skjerm, men skal ut i båten igjen i sommer. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
leopard Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Jeg har en sånn bra på strømforbruk men er ikke helt fornøyd med den fordi en må helst sitte i rett linje foran TV en for å få bra bilde. Så fort en sitter litt på siden ser skjermen veldig blass ut. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har en slik på 19" som vi kjøpte for å bruke i båten, helt ok TV. Ble imidlertid ikke brukt noe særlig i båten, derfor fungerer det som kjøkken TV nå. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Kjøpte nylig en 32-tommer som PC-skjerm på kontoret. Etter å ha testet den i to dager kjøpte jeg en til, som PC-skjerm hjemme. Flotte farger. Har tidliger hatt en i båten. Den fungerte helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har 32- tommeren, superfornøyd ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har 24 tommeren led med dvd på hytta. Dårlig lyd men ellers helt greit. Tar veldig godt i mot signaler fra bakkenettet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) Antenne er viktig ! Det er den som avgjør hvor godt signalet mottas. Husk at disse er aktive, så her må det også påberegnes strømforbruk. Jeg mener min trekker 5 watt, men skal dobbeltsjekke dette. En tilleggsdetalj,.. det er HD-tv, så klart, men det er ikke BluRay, så dvd-spilleren går ikke i HD-kvalitet ! Egentlig litt teit ! Redigert 24.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har nylig montert 32". Veldig bra bilde, og relativt bra også fra siden. Meget fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) De var da zlatan så store tv dere har puttet inn i båtene deres! 28f med 32" er jo nesten brutal Hvor får du plass til den ? Tør nesten ikke si at jeg har en puslete Finlux 19" :smiley" Redigert 24.Februar.2014 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Worry II skrev On 24.2.2014 at 21.58: En tilleggsdetalj,.. det er HD-tv, så klart, men det er ikke BluRay, så dvd-spilleren går ikke i HD-kvalitet ! Egentlig litt teit !Forsåvidt enig, men med bluray hadde nok prisen vært en annen Heldigvis har den HDMI-inngang. Jeg har hatt 24-tommeren i snart 3 år nå og er fornøyd. Fikk den på tilbud på OBS for rundt 1700kr synes jeg å huske. Kjøpte et kompakt veggfeste fra Biltema som holder skjermen godt på plass, selv i grov sjø. Klart, det finnes bedre TV'er, men ut fra at den bruker lite strøm, er hendig og har innebygget DVD-spiller vil jeg ikke klage. Til den prisen får man mye TV for pengene Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Worry II skrev On 24.2.2014 at 21.30: Har 32- tommeren, superfornøyd !32 i båten? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Har også Finlux 22 i båten, og meget fornøyd med det. Skal man trekke frem noe negativt må det være lyden. Pleier å koble det innom stereoen og da blir det lyd nok. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jonas78 Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 De har hatt problemer med DVD`spilleren på disse, jeg sliter med min, men har ikke fått levert den tilbake til OBS for å fikse det enda... Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Miss Amalie Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Kjøpte denne 29-tommeren i fjor høst http://www.expert.no/led/saloraled29dvdt29ledtvdvd/p/10574/ Veldig fornøyd både med bildekvalitet og størrelse. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Medusa Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Worry II skrev On 24.2.2014 at 21.30: Har 32- tommeren, superfornøyd ! Men, den får du vel ikke i 12V utgave? Miss Amalie skrev On 25.2.2014 at 8.31: Kjøpte denne 29-tommeren i fjor høst http://www.expert.no/led/saloraled29dvdt29ledtvdvd/p/10574/ Veldig fornøyd både med bildekvalitet og størrelse. Fristende....hadde det ikke vært for at den bruker nesten dobbelt så mye strøm som Finlux'en... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Medusa skrev On 25.2.2014 at 11.27: Men, den får du vel ikke i 12V utgave? http://www.multicom.no/32-LED-TV-DVD-12V-230Ve-HDe-RiksTV-tunere-HDMIe-VGAe-USB-PVR-opptake-kun-19-24We-Svart-FINLUX/cat-p/c/p6343011 Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Worry II skrev On 25.2.2014 at 12.13: http://www.multicom.no/32-LED-TV-DVD-12V-230Ve-HDe-RiksTV-tunere-HDMIe-VGAe-USB-PVR-opptake-kun-19-24We-Svart-FINLUX/cat-p/c/p6343011 Det er jo faktisk helt utrolig...32" forbruker bare 19W den også!! Tror jeg må en tur i båten for å måle om jeg har plass... Ser at noen er missfornøyd med Finlux 24" når det gjelder kvalitet på lyd og at bildekvaliteten blir dårlig når man ser på skjermen fra siden...hvordan opplever du 32" når det gjelder disse tingene? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 (redigert) Medusa skrev On 25.2.2014 at 12.23: Ser at noen er missfornøyd med Finlux 24" når det gjelder kvalitet på lyd og at bildekvaliteten blir dårlig når man ser på skjermen fra siden...hvordan opplever du 32" når det gjelder disse tingene? Jeg ble imponert over sideinnsyn, men det kan være forskjellige paneler i disse, så ikke rart det er forskjeller. Lyden er ikke spesielt god, nei, men på linje med andre apparater på denne størrelsen. Jeg har bedre bilde på denne 32" enn på 50" i stua hjemme ! Meget behagelig bilde, uten det sterkeste lyset, som sikkert en noe av grunnen til det lave forbruket ! Får alltids plass til 32". Er ikke stort lenger det ! Redigert 25.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Jeg driver også og kikker på Finlux TV'ene. Vurderer 22 eller 24" modellene. Har stort sett vinduer rund baut oppe cockpit så må finne ut hvordan jeg kan få festet den enten i taket eller på veggen over vinduene som går ca 25 cm ned. Alternativet er stående på benken bakenfor byssa. Fint med tilbakemeldinger på innsysnvinkelen på de forskjellige utgavene. 22" blir omtalt som "slim" og virker å være en nyere modell? Ser komplett.no har de https://www.komplett.no/search?q=Finlux+12v Kunne tenkt meg å sett en i levende live først. Noen som vet hvor de utstilles evt selges i fysisk butikk? Finnes det andre gode alternativer til Finlux? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sun Flyer Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Har en 22' finlux tilsalgs. Det er bare tre måneder gammel. 1400,- +porto. send Pm. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 (redigert) Var du ikke fornøyd eller vil du ha større? Redigert 25.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 sap, et tips bare.. Ikke let etter en fast plass å feste tv'en oppe. Fest den heller på er solid veggfeste i cabinen nede, så lar du foten stå på..så tar du den bare med opp når du er i havn å vil se på nyhetene. Setter den der det passer seg, avhengig av sitteplassen du velger . Du trenger bare et antenneuttak der oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 En ting disse Tvene ihvertfall ikke kan skryte på seg, er byggekvalitet. Du får hva du betaler for Det knaser og spraker i plasten, er så myk at du nesten kan vri den opp samt koblingene er ikke de beste. Jeg bruker CAM-kort, og det skal ikke mye berøringen til på kortet før kortfeil kommer opp. Synes også den er svært treg på oppstart, og middels treg på bytte av kanaler. Bildekvaliteten ble jeg positivt overrasket over, og har ikke reagert/tenkt på hvordan bildet er sett fra vinkel. Lyden er som flere har nevnt svært dårlig. Men nå kjøpte jeg denne for å bruke på gråværsdager samt at minsten kunne se DVD, og til det passer den ypperlig. Så i fjor var TV' n på én gang pga fotballkamp Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 Godt tips Worry! Vi har dog ikke salong under dekk. Men tanken var veldig god. Kanskje over senga i en av kabinene.... Noen tips til solide, lavtbyggende veggfester uten for stort "footprint"? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.