Jump to content

Har någon sett våren/vårtecken?

Svensk

Recommended Posts

Ja her i Nord-norge venter vi på vinteren, 6-7 varmegrader og isen smelter... vil sterkt anta at Kong Vinter slår hardt tilbake utover i mars :saint:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Helt mot normalt her i Trøndelag, her har det vært vårstemning lenge nå, men vi må vel forvente snø i April kan jeg tenke meg.. Straff får vi ihvertfal uansett for at vi ikke har hatt noen vinter. totalt uten nedbør de siste månedene! 9-11 varmegrader de siste dagene.. 14 varme ble målt på Sundalsøra!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Så forsvant den hvite forurensningen igjen, men nå nettopp kom det noen enorme snøfiller dalende ned! Det smelter umiddelbart, men jeg klarte å fange et enkelt snøfnugg på hånden!

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Godt du klarte fange utysket Lars :wink:

Her er våren godt på vei, både temperaturmessig og med tanke på det jevne siget av regn. Det blomstrer snøklokker i grøftekantene og er et behagelig vær å være ute i (for de vanntette vel og merke). Så da går nok resten av dagen med på å skru bil, utendørs selvfølgelig. Man må jo suge til seg det man kan av våren, sånn i tilfelle været skulle snu igjen..

Ganske spooky nordpå med sol og slik varme på denne tiden. Måsen har tydeligvis ingen betenkeligheter med å uttrykke vårfornemmelsene sine bortpå øya. De lager lyder og bedriver aktiviteter som normalt hører hjemme uti april.

Kong vinter sitter sikkert å koser seg med finpuss av arsenalet han tenker å slippe i hodet på oss i mars/april. Tross alt har vi bare hatt et par mm nedbør siden før jul.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Har ikke sett Strandskaten ( Tjelden) her i Moss enda, men den kommer snart. Jeg har sett enkelte eksemplarer med "Skrattmåser", da er våren i

anmarsj. Og, om noen korte uker kommer "påskegjestene" til Smøgen.

Varmrökt llax med moltesås.

Om vi inte är för långt borta kommer vi förbi och säger hej.

Redigert av Svensk (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...