Jump to content

Har någon sett våren/vårtecken?


Svensk

Recommended Posts

Vi og sikkert flere med oss er snart klare til påsketur. Værutsiktene på avreisedagen vil avgjøre hvor vi drar. Nå er det vel et par norske "opplagsbåter" som også kommer innom Smøgen/Kungshavn på veien Nordover.

 

( Tom rør er svak for fristelsene på ICA Skeppet i Kungshavn )

 

Takk for at du ville ta jobben med å sjekke opp hvor vi kunne få tilgang til strøm og vann i påsken.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den første hestehoven ble observert av kona og meg i Gjerdrum for snart en uke siden.

 

Det snør nå, men jeg satser likevel på å gå ut med Saowanee til Påske. I fjor kom det 1/2 meter snø dagen før sjøsetting, så det kan neppe bli verre i år. Og båten ligger allerede på vannet i år, men noen arbeider gjenstår: montering av overhalt dynamo, gjenmontring av overhalt elektrisk toilett, oljeskift, + + . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut i det hele tatt i hagen, den er fremdeles dekket av snø. Det er deprimerende nok å se ut vinduet, så jeg avstår fra å ta nytt bilde.

 

Nei, burka'n er fremdeles på, så det blir nok ingen påsketur i år, grrrr!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det ser ikke ut i det hele tatt i hagen, den er fremdeles dekket av snø. Det er deprimerende nok å se ut vinduet, så jeg avstår fra å ta nytt bilde.

 

Nei, burka'n er fremdeles på, så det blir nok ingen påsketur i år, grrrr!

 

Men det er jo ikke Påske enda og snø i hagen burde ikke være noe problem for båten. Du burde ha god tid til å ta burkaen og komme deg ut.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Utrolig hvor lite snø på enkelte bilder. Her i innlandet 1,5 time nord for Oslo, fikk vi 50 cm snø på tre dager i helgen som var. Blir ikke mye tidlig vår. Heldigvis ikke her båten ligger, men selv i Vestfold hvor den er, ligger det snø nå har jeg fått tilbakemelding på. Så i beste fall brukes påsken til båtpuss :smiley:

Link to post
Share on other sites

Begynner å bli veldig vårlig her nå.

God aktivitet i havnene, mye båt ute på sjøen, og mildt og fint i været (dog nattefrost fortsatt).

 

Begynte overnattings sesongen forrige helg, og denne helga blir frua også med  :thumbsup:

 

Eneste vårtegnet jeg virkelig savner nå er å få vannet tilbake på bryggene. Slitsomt å bære vann i dunk, og upraktisk å ikke ha vann i springen.

 

Aftenstemning fra forrige helg :

bilde

Bleiga på hjemturen :

bilde

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Eneste vårtegnet jeg virkelig savner nå er å få vannet tilbake på bryggene.

Der var det jammen kommet vann på hjemmebrygga, så nå er tanken full og båten klar for tur til helga.

Tror nesten jeg vil kalle våren for offisielt åpnet da..

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...