Jump to content

Har någon sett våren/vårtecken?


Svensk

Recommended Posts

Ja våren er her i nordnorge. 6 grader og fine forhold.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Nå er det dagslyst når jeg lufter hunden før jobb.

Og når den lange lufteturen etter jobb er unnagjort er det fremdeles lyst.

Ikke lenge før man kan rekke en liten fiske tur utpå etter arbeid før det mørkner nå :thumbsup:

 

Hagene står i full blomst med snøklokker og krokus, og det er kommet gåsunger og små knoper på trærne.

I morges så jeg duene hadde begynt å kurtisere i tretoppene.

Og det sikreste vårtegnet av alle, armadaen av Ferdatorsk fiskere som er utpå så fort det er brukbart vær, her fra ett par uker siden (da var det så vårlig at jeg måtte frem i ruffen og lete frem en overliggende svensk-øl fra i fjor som ble nytt i sola) :

bilde

Nå mangler bare ferdatorsken selv, så blir det virkelig kos på fjorden :pray:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

 

Vad är buekorpsene ??

Her ser du et buekorps, som er et typisk Bergens fenomen.

Fra Wikipedia:

Buekorps er en organisasjon for og av barn der eksersis, marsjering, idrett, turer og utflukter er vesentlige elementer og hvor offiserene er støtter for de unge soldatene. Buekorpsene styres av barna selv, gjennom rådet, som består av sjefen og offiserene. Rådet velges, av alle medlemmene på demokratisk vis i noen buekorps, i andre er det tradisjonen som råder og de velges av det forrige rådet. Buekorpsene er nøytrale når det gjelder politikk, religion og etnisk tilknytning.

bilde

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke mye snø igjen, og rabarbraen forsøker å stikke opp noen røde ollon :lipseal: spirer. Ellers er det grått og trist.

 

bilde

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

Vad är buekorpsene ??

 

Glimrende forklart av Zitt - dette er noe helt særbergensk. Ideen til buekorpsene kom antageligvis fra det gamle heimevernet på 1800-tallet, og Skutevikens Buekorps skal etter sigende være byens eldste med stiftelsesår 1853.

 

Buene som brukes er laget av tre, og skal ligne gamle tiders armbrøst. Bildet under viser "vårt" buekorps, Skansens Bataljon, med buer.

I tillegg bruker de trommer, og et av vårens absolutte høydepunkt for oss entusiaster er trommeduellene mellom rivaliserende buekorps.

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Junior minnet meg på at han skal få ny fiskestang.

Den siste uken har jeg hørt og sett gjess på vei nordover.

Junior minnet meg på at han skal få ny fiskestang.

Kona kjøpte blomster og satt uteenfor inngangen igår.

Junior minnet meg på at han skal få ny fiskestang.

Solen dukker opp i sladrespeilet på vei til jobb.

Junior minnet meg på at han skal få ny fiskestang og at vi skal kjøpe en ny båt til sommern som går kjempkjempekjempekjempefort!!!!

"Du kan ikke kjøpe deg lykke, men du kan kjøpe en båt og det er ganske nære"

Link to post
Share on other sites

Buekorps er jo noe for spesielt intresserte, og ja jeg er bergenser som hver vår blir minnet på at med min hørsel så er det bare å skru av lyden. Må jo innrømme at det er fint å se smårollingene være med storebrødre på dette. Ellers har vårtegnet i hagen kommet med sprett av påskeliljer og også hortensia

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...