Wallas Service Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Denne, og andre kopier av Webasto - kanskje samme produsent i Kina, er blitt omhyggelig diskutert i en annen tråd. https://baatplassen.no/i/topic/97563-no-name-webasto-air-top-kopi-erfaringer/ Jeg holder fremdeles en knapp på et annet merke, ikke vanskelig å gjette hvilket Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
raymondromsdal Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Kjøpte en D5wz vannvarmer brukt som jeg har montert i min cranchi.. Funket utmerket i en sesong værtfall :) og helt lydløst bortimot :) værtfall sammenlignet med luftvarmer :) fyrer den opp avåtil nå og for å få båten go å varm.. Blir nesten t-skjorte temp etter en time med - 3ute :) under kallæsja, type 33fot Daycruiser /cabincruiser Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Min erfaring med varmere. Luftvarmere: Eber uten tvil. Vannvarmere: Webasto uten tvil. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Lady B Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 http://shixingtech.en.alibaba.com/product/60108160348-800735717/2KW_12_24V_air_parking_heater_for_gas_and_diesel_truck_Boat_caravan_Webasto_type_.html Det var denne kinakopien eg lurte på om nokon hadde kjennskap til. La det kanskje ut under feil tråd? Har denne under kalesjen. Kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 har 2 stk 5kw eber vannvarmere i båten og en 5kw luft i bilen, ikke et feilslag på noen av dem, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
jerognal Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Har 2 kW luft-Kina-brenner i campingbilen. Kanonfornøyd. Det beste med de kinabrennerne er at du ikke har det hælvete med låsing av brenner etter 3 feilstart. Bare å prøve igjen. Ser faktisk ingen grunn til å kjøpe de Eber-Webasto brennerne som er et sant hælvete å få igang igjen. Og deler som ryker og koster skjorten. Den dagen Kina-brenneren tar kvelden er det bare å kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Takk, Wallas service. da fann eg rett tråd Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Har 2 kW luft-Kina-brenner i campingbilen. Kanonfornøyd. Det beste med de kinabrennerne er at du ikke har det hælvete med låsing av brenner etter 3 feilstart. Bare å prøve igjen. Ser faktisk ingen grunn til å kjøpe de Eber-Webasto brennerne som er et sant hælvete å få igang igjen. Og deler som ryker og koster skjorten. Den dagen Kina-brenneren tar kvelden er det bare å kjøpe ny. Man sletter minnet i Webastoen ved å ta av strømmen innen fem sec. etter oppstart. Eber må slettes med diagnoseverktøy hvis den har låst deg. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
abbor Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Eber resettes fra kontrollpanelet hvis en har en av utgavene med display. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Min Eber er 13 år gammel. Den starter og går uten problemer, men selve huset, som består av blekk, er blitt så rustet og stygt at jeg vurderer å bytte bare av den grunn. Er det rustblekk i dagens Eber eller er det gjort forbedringer her? Hva med Webasto...ruster den også? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Jeg hadde EberD4 i forrige båten, hadde det godt og varmt og var ikke plaget av støy! Nå har jeg Ardic4kw, har det godt og varmt og er ikke plaget av støy! Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Dette med at Eber D4 låser seg ved feilstarter må være et spesielt problem. Jeg har hatt Eber i mange år, og kjørt mange feilstarter etter hverandre i forbindelse med feilsøking uten at noe har skjedd. Gjelder "låsingen" bestemte årsmodeller? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
MaSa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Spør her jeg.Men på min webasto og forøvrig etter hva jeg kan huske på dem jeg har hatt i lastebil også, så er det bare ett hjul å vri på termostaten.Man ser ikke hvilken temperatur man setter den på!?Finnes det noen måte og bytte den termostaten så man kan stille den inn på grader og ikke bare vri på hjulet?Eller finnes det noen måte og lese av det på hjulet som allerede er der?For i båten hos oss når vi bruker den, så våkner pga enten for kaldt eller altfor varmt, finner ikke mellomtingen. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det var muligens denne du skulle hatt tak i MaSa. http://www.ebay.com/itm/WEBASTO-Air-Top-Heater-Smart-controller-12v-or-24v-4112330A-/291171129124?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item43cb26d724 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MaSa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 helt korrekt SoBo det er noe slikt jeg kunne tenkt meg, men kan man bare erstatte den man har, eller må man bytte selve varmeren også?Ser den skal være til webasto air, men er det forskjell på på de panelene mtp luft/diesel varmer? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
index Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Det står listet opp nederst i annonsen hvilke varmere den er egnet for. Har du en av disse er det tut og kjør! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
I.M.S. Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Steinsvik! Eberspächer Airtronic D2/4 går i "lås" etter 255 bomstarter, D5 etter 225. Vannvarmerene får startsperre etter 10 bomstarter. Eldre varmere har andre verdier, husker ikke dette akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Jeg skal i gang med å montere en Webasto. Jeg fikk den så billig at det ikke var noe valg. Jeg benytter anledningen til et par spørsmål: Så langt jeg har sett er det ingen som har montert varmer med omluft, altså med luftinntak inne i båten. Eventuelt med veksler, slik at man kan bruke luft både utenfra og innefra. Finnes det noen gode grunner til ikke å ha internt luftinntakt, det må da gi mer effektiv oppvarming, og det kan vel ikke være dårligere i en båt enn i en bil? Kan man kjøre en dieselvarmer på lampeolje? Jeg har en del lampeolje igjen etter forrige varmer, og det hadde vært greit om den kunne brukes til noe fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Å ta luften innenfra gjøres i campingbilen min. No problem. Lampeolje er det beste du kan drive brenneren på. Mekanikeren min bruker kun lampeolje i båten. Mye mindre soting og brenneren varer my lengre Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Ved omluft øker som regel luftfuktigheten og du kan få problemer med kondens, spesielt på vinduer og "kalde" detaljer i kabintak. Steng luftinntaket på en personbil med 4 personer i, og du har som regel duggproblemer på relativt kort tid, spesielt vinterstid. De fleste dieselbrennere takler lampeolje, men kan avgi litt mindre varme. Varmeeffekten står i forhold til brennstoffets densitet, jo "lettere" brennstoff, jo mindre varme. Kjenner ikke vekten på lampeolje, men diesel skal visstnok være på ca 0,83 kg/liter. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Kommer startsperren bare hvis det er f.eks 10 bomstarter etter hverandre, eller også om den bomstarter i ny og ne, og til slutt har 10 bomstarter til sammen? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Ser den skal være til webasto air, men er det forskjell på på de panelene mtp luft/diesel varmer? Skulle tro den passet dersom du har en av disse MaSa: Suitable for Later generation Webasto air heaters Webasto Heater Airtop 2000 Webasto Heater Airtop 3500ST Webasto Heater Airtop 2000S Webasto Heater Airtop 5000ST Webasto Heater Airtop 2000ST Webasto Heater Airtop EVO3900 Webasto Heater Airtop 3500 Webasto Heater Airtop EVO5500 Webasto Heater Airtop 5000 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
I.M.S. Svart 11.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2014 Mener og tror det må være 10 påfølgende bomstarter for å få startsperre. Dersom Eber-varmeren har blå/hvit ledning i kabelstammen kan du f.eks. montere manøverbryter type Easystart T ved siden av bryter du har i dag for å lese og resette feilkodelager. Oversikt over feilkoder får du sammen med bryteren om ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 11.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2014 Takker for godt svar. Sist måtte jeg dra servicemann ned i båten med diagnoseverktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.