Zitt Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Her er det ingen som får lagt seg før Bjørn er over Sletta. Håper du ikke skal til Tananger i natt, for da blir vi trøtte på jobb i morgen alle mann. Stå på! På jobb i morgen??? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 du kan jo følge den helt hjem! Den skal til Kambo, er ikke det ved Moss? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Tusen takk til liberty for hjelp med Eberspächer. Den prøver å prøver. . Men får vel ikke nok spenning da.. vi får lete litt i morgen. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fjellbonden Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Kanskje luft i dieseltilførselen? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Stemmer det Aileenll.. :-) kan bli noe langt.. :-) men.. nå nærmer vi oss Bloksen ..å sletta..så får vi se. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Viss dei fylgjer til Tananger er det ein 4,5-5,5 t gange litt avhengig av kvar dei går. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Smart å henge seg på Frakt Fjord! Den skal helt til Kambo (Moss?) så da har du bølgedemper foran deg så lenge du vil;-) I morgen ser det ut at det ikke blir noe trivelig vær dessverre:-( blir det da landligge i Haugesund eller kanskje ta et hopp ned til Stavanger? Greit å ligge noenlunde sentralt hvis man først blir værfast :-) Hvordan er forholdene nå som dere nærmer dere mer åpent farvann? Legger inn et par sceeenshots fra MT . Hakk i hel på Frakt Fjord :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Kanskje varmeren er nedsotet? -eller nedstemt... Som ordlista på telefonen foreslo. Den har vel innsett at den nå forlater Vestlandet, med regn, fukt, kalde sommer til den bløde kyststribe med varme sommerkvelder og deilig vær! :) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Ved for mange forsøk stopper Ebern. Da må du nullstille feilmeldingene. Fremgangsmåten står i veiledningen. Hvis du trenger veiledningen kan jeg poste den. Det kan virke som om den prøver å starte og så gir opp. Jeg tipper at du allerede har fått disse tipsene...... Har fri i natt så det blir ingen forsinka tog....... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) Hei Bjørn, kom på at viss min Eber har gått tom for diesel så tek eg av dieseltilførselen mellom pumpa og apparatet, så startar eg eber`n og let pumpa gå heilt til det kjem diesel fram og så koplar eg sammen.Det kan hende du må starte fleire gonger før dieselen kjem fram. Men då kjem han. Det er noko med at han greier ikkje pumpe diesel mellom luftlomma som blir mellom pumpa og apparatet. Redigert 6.Mars.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Hehe den varmeren vil nok ikke være med sydover.. ..jeg hadde liberty på øret å vi nullstillte feil koder. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Rolig sjø foreløpig her.. men vi har jo et stykke igjen.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Ang varmeren. Bjørn fortalte på tlf tidligere at ved sjøsetting i dag, så hadde strømmen til varmeren blitt brutt mens den gikk. Etter det har det blitt problemer. Fikk inntrykk av at den fungerte bra før det. Bare ment som tilleggsinformasjon til Eberekspertene :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) He he, begynner å ligne på en del gode råd vi ga til en viss annen......... Redigert 6.Mars.2014 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eureka Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Da har den ikke fått kjølt seg ned da ved stans... Nettopp derfor de skal kobles utenom hovedstrømbrytere. Godt vi kan diskutere slike verdensproblemer og ikke filterbytte og lufting av de grønne dyra :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Liberty har vært på tråden igjen. Å vi lurer rett å slett på om at det kan ha hoppet av en varmeslange. Ingen feilkoder nå. Men ingen varmluft heller.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) La den få hvile litt (tørke) når du starter den plugger du ut den store kontakten med alle ledningene på rett med brennerenså vil den nullstille seg totalt (tips fra en eberrepratør ) og vent litt ..... så kobler du sammen igjen vent noen sekunder så kan du prøve å starte den igjen ....Har prøvd det på min før jeg fikk ny regulator og det virket Redigert 6.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Har en av dere vært nede i lasterommet en tur med lykt og tatt en kikk? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Venter til vi kommer i le.. :-) med å krabbe ned.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) Det skjønner jeg godt. La eberen være av så det ikke blir varmt der nede tilfelle rottefelle ;-) Ta det i ro mak og når det er stille rundt dere, så finner du nok ut av det :-) Bloksene er passert ser jeg :-) Redigert 6.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dennrick Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 En super intereressant reise denne tråden! Lurer fordi jeg aldri har gjort det dere nå gjør: Siden dere nå en stund har vært underveis sammen med Frakt Fjord, har dere snakket sammen for å avtale noe med den, eller henger dere bare på? God tur videre! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Jeg kallte opp båten ja..å spurte om det var greit at vi lå i kjølvannet hans.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Er det noen som kan forklare meg hvor gjestehavna ligger i Haugesund? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
gammabusa Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Hvordan er det med bølger? du er vel ca på det verste nå og ei mil og to til...... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Dere får ha god tur videre i natten ...får sjekke tråden i morgen hvor dere er .....må nok krype i bingen ...er jobb i morgen og Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.