Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Smart å henge seg på Frakt Fjord!

Den skal helt til Kambo (Moss?) så da har du bølgedemper foran deg så lenge du vil;-)

 

I morgen ser det ut at det ikke blir noe trivelig vær dessverre:-( blir det da landligge i Haugesund eller kanskje ta et hopp ned til Stavanger? Greit å ligge noenlunde sentralt hvis man først blir værfast :-)

 

Hvordan er forholdene nå som dere nærmer dere mer åpent farvann?

 

Legger inn et par sceeenshots fra MT

 

 

bilde

.

 

 

bilde

Hakk i hel på Frakt Fjord :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ved for mange forsøk stopper Ebern. Da må du nullstille feilmeldingene. Fremgangsmåten står i veiledningen. Hvis du trenger veiledningen kan jeg poste den. Det kan virke som om den prøver å starte og så gir opp. Jeg tipper at du allerede har fått disse tipsene...... Har fri i natt så det blir ingen forsinka tog.......

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Hei Bjørn, kom på at viss min Eber har gått tom for diesel så tek eg av dieseltilførselen mellom pumpa og apparatet, så startar eg eber`n og let pumpa gå heilt til det kjem diesel fram og så koplar eg sammen.Det kan hende du må starte fleire gonger før dieselen kjem fram. Men då kjem han. Det er noko med at han greier ikkje pumpe diesel mellom luftlomma som blir mellom pumpa og apparatet.

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Ang varmeren. Bjørn fortalte på tlf tidligere at ved sjøsetting i dag, så hadde strømmen til varmeren blitt brutt mens den gikk. Etter det har det blitt problemer.

Fikk inntrykk av at den fungerte bra før det.

 

Bare ment som tilleggsinformasjon til Eberekspertene :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

La den få hvile litt (tørke) når du starter den plugger du ut den store kontakten med alle ledningene på rett med brenneren
så vil den nullstille seg totalt (tips fra en eberrepratør ) og vent litt ..... så kobler du sammen igjen vent noen sekunder så kan du prøve å starte den igjen ....
Har prøvd det på min før jeg fikk ny regulator og det virket :wink:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

En super intereressant reise denne tråden! Lurer fordi jeg aldri har gjort det dere nå gjør: Siden dere nå en stund har vært underveis sammen med Frakt Fjord, har dere snakket sammen for å avtale noe med den, eller henger dere bare på?

 

God tur videre!

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...