Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Filteret var delvis stoppet til. Kan det være årsak og?

 

Nå skal jeg ikke "male fanden på veggen", men ta dette som en indikasjon på hva som kan være på tanken den tar diesel fra. Husk filtre til motoren for turen videre !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ser i et tidligere innlegg at strømtilførselen ble brutt i mens den var i drift. DVarmeren har da ikke fått normal nedkjøling i stopsekvensen.

 

Kan da være dette som er feil :

 

• Vid överhettning slår kombisensorn (flamsensor /

överhettningssensor) till, bränsletillförseln avbryts, en

felfrånkoppling följer.

När orsaken till överhettningen har åtgärdats, kan värmaren

startas på nytt genom från- och återinkoppling.

När det tillåtna antalet misslyckade startförsök uppnåtts,

blockeras styrdonet*.

Link to post
Share on other sites

Ser i et tidligere innlegg at strømtilførselen ble brutt i mens den var i drift. DVarmeren har da ikke fått normal nedkjøling i stopsekvensen.

 

...

När det tillåtna antalet misslyckade startförsök uppnåtts,

blockeras styrdonet*.

 

Nja, tviler litt på det. Max. mislykkede starter er 255, og går du over det (og styreenheten blokkerer), får fu feilkode '050'

Link to post
Share on other sites

... Men nå brenner den. Å varmer. Men synes nok den kunne tatt i mere. Men den brenner nå som den gjorde før trøbbelet startet.

 

Så bra :yesnod: . Godt å få litt tørr dieselvarme i dette fuktige klimaet. Om du så setter termostaten på fullt (32 grader tror jeg ..), så skal varmeren gi full varme (om den får nok diesel og alt annet er i orden), uansett temperatur på termostaten eller dens ev. eksterne sensor.

Link to post
Share on other sites

Så bra :thumbsup: , Ingenting er som ein varm heim/båt.

 

Der er synderen er den litt tett så er det problemer. ...... jeg montere separat tank til varmere og har ikke hatt skitt problemer siden. ... De varmere er veldig følsomme for skitt

 

Er ikkje rart dei er følsomme med eit så bittebittelite filter, tenkjer nok han Bjørn kjøper to når han får annledning, kjekt å ha eit i reserve.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Det er nok et par meter bølger i Boknafjorden, men avtagende vind fram til kl 18, da det øker litt igjen. Kommer dere avgårde i 5-6 tiden i morgen tidlig over Jæren, så tror jeg det vil være en fordel.

 

Ja så tidleg som råd gjerne før også, og sør/vest ut frå Tananger til 2-300 m djup og så sørover, så blir ferden rolegare. Vil no ikkje snakke om om i eit eller anna skip å gå i le av. :seeya:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Låner tråden litt: Noen som har tips på hvordan det er å gå ut fra Egersund i morgen tidlig. Jeg går jo en smule seinere enn Bjørn, forrige søndag hadde vi vel SOG fra 3-5 knop ut fra Egersund. Og hvor langt ut må jeg for at det skal bli behagelig seilas nedover mot Lista ?

 

 

Vindretningen ser veldig bra ut for meg (om jeg komemr meg ut), men det kan bli slitsomt å stå til rors er jeg redd.

bilde

 

Regner med at Bjørn eventuelt tar oss igjen litt før, eller rundt Lista

bilde

 

For ordens skyld - Jeg skal hjem til Grimstad med Tabita som nå ligger i Egersund

Redigert av finnarne (see edit history)

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Vet dere om det går å tappe et slikt forfilter for vann uten å lufte etterpå ?Jeg har alltid tatt sjauen med å lufte etterpå men jeg ve t ikke om det er nødvendig ?Skulle jo ha vært slik at en kunne tappe ut vann uten det arbeidet etterpå,og særlig dersom en er ute i hard sjø !!!i

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...