VannTro Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Filteret var delvis stoppet til. Kan det være årsak og? Nå skal jeg ikke "male fanden på veggen", men ta dette som en indikasjon på hva som kan være på tanken den tar diesel fra. Husk filtre til motoren for turen videre ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
navid Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ser i et tidligere innlegg at strømtilførselen ble brutt i mens den var i drift. DVarmeren har da ikke fått normal nedkjøling i stopsekvensen. Kan da være dette som er feil : • Vid överhettning slår kombisensorn (flamsensor / överhettningssensor) till, bränsletillförseln avbryts, en felfrånkoppling följer. När orsaken till överhettningen har åtgärdats, kan värmaren startas på nytt genom från- och återinkoppling. När det tillåtna antalet misslyckade startförsök uppnåtts, blockeras styrdonet*. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Sånn er pumpen montert rett nedenfor brenner. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Ser i et tidligere innlegg at strømtilførselen ble brutt i mens den var i drift. DVarmeren har da ikke fått normal nedkjøling i stopsekvensen. ... När det tillåtna antalet misslyckade startförsök uppnåtts, blockeras styrdonet*. Nja, tviler litt på det. Max. mislykkede starter er 255, og går du over det (og styreenheten blokkerer), får fu feilkode '050' Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Vanntro, det er ikke fanden på veggen. :-) det er å tenke fornuftig. Jeg har med komplett sett med filter til begge motorer inkl forfiltre.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Sånn er pumpen montert rett nedenfor brenner. Forutsatt at bildet er rimelig i vater, så er dette helt riktig Bjørn. Jeg tror på filter tetthet / falsk luft sporet. Ser du bobler, så starter varmeren garantert ikke. Redigert 7.Mars.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Vil dere sige nedover mot Skudesneshavn, Kvitsøy eller Tananger i dag, eller blir det landligge i Haugesund? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Sjekk filtere i pumpen den sitter i inntaket på pumpen fra tank en liten sil ta ta den ut og blåst den ren Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Bildet er tatt i vater. Det er bittesmå bobler enda. Men nå brenner den. Å varmer. Men synes nok den kunne tatt i mere. Men den brenner nå som den gjorde før trøbbelet startet. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Her er den Laluna Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Planen er vel å prøve seg på tananger. Eller stavanger. Men matrosen må våkne først.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Våkne? Det er jo snart kvelden, he, he. Lykke til! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Han var sliten i gårkveld. Tok hele rorvakta bak Fjord Frakt. Å vi kommer ikke lenger en Stavanger uansett. Etter prognosene.. eller har de endret seg? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Der er synderen er den litt tett så er det problemer. ...... jeg montere separat tank til varmere og har ikke hatt skitt problemer siden. ... De varmere er veldig følsomme for skitt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 ... Men nå brenner den. Å varmer. Men synes nok den kunne tatt i mere. Men den brenner nå som den gjorde før trøbbelet startet. Så bra . Godt å få litt tørr dieselvarme i dette fuktige klimaet. Om du så setter termostaten på fullt (32 grader tror jeg ..), så skal varmeren gi full varme (om den får nok diesel og alt annet er i orden), uansett temperatur på termostaten eller dens ev. eksterne sensor. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Det er nok et par meter bølger i Boknafjorden, men avtagende vind fram til kl 18, da det øker litt igjen. Kommer dere avgårde i 5-6 tiden i morgen tidlig over Jæren, så tror jeg det vil være en fordel. Redigert 7.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
M/B Nordheim Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Så bra , Ingenting er som ein varm heim/båt. Der er synderen er den litt tett så er det problemer. ...... jeg montere separat tank til varmere og har ikke hatt skitt problemer siden. ... De varmere er veldig følsomme for skitt Er ikkje rart dei er følsomme med eit så bittebittelite filter, tenkjer nok han Bjørn kjøper to når han får annledning, kjekt å ha eit i reserve. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
LALUNA II Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 http://spesial.met.no/refraction/boknafjord/boknafjorden_qed.shtml Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Jeg baserte meg på Kystvarselet fra Yr. Ser jo at her er litt nyanser ute og går. Det er vel bare å prøve seg og gi seg mens leken er god. Mange å kontakte underveis her! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
M/B Nordheim Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Det er nok et par meter bølger i Boknafjorden, men avtagende vind fram til kl 18, da det øker litt igjen. Kommer dere avgårde i 5-6 tiden i morgen tidlig over Jæren, så tror jeg det vil være en fordel. Ja så tidleg som råd gjerne før også, og sør/vest ut frå Tananger til 2-300 m djup og så sørover, så blir ferden rolegare. Vil no ikkje snakke om om i eit eller anna skip å gå i le av. Redigert 7.Mars.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
finnarne Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 (redigert) Låner tråden litt: Noen som har tips på hvordan det er å gå ut fra Egersund i morgen tidlig. Jeg går jo en smule seinere enn Bjørn, forrige søndag hadde vi vel SOG fra 3-5 knop ut fra Egersund. Og hvor langt ut må jeg for at det skal bli behagelig seilas nedover mot Lista ? Vindretningen ser veldig bra ut for meg (om jeg komemr meg ut), men det kan bli slitsomt å stå til rors er jeg redd. Regner med at Bjørn eventuelt tar oss igjen litt før, eller rundt Lista For ordens skyld - Jeg skal hjem til Grimstad med Tabita som nå ligger i Egersund Redigert 7.Mars.2014 av finnarne (see edit history) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Helt i orden at du låner tråden Finnarne. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Dette er styrbord forfilter. Dette er babord filter. Litt mørkere i glasset. Men ikke noe grums å se i bunnen på begge filter. Det er bra. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Hva er planene for dagens etappe? Hvordan er været hos deg akkurat nå? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gutek Svart 7.Mars.2014 Del på Facebook Svart 7.Mars.2014 Vet dere om det går å tappe et slikt forfilter for vann uten å lufte etterpå ?Jeg har alltid tatt sjauen med å lufte etterpå men jeg ve t ikke om det er nødvendig ?Skulle jo ha vært slik at en kunne tappe ut vann uten det arbeidet etterpå,og særlig dersom en er ute i hard sjø !!!i Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.