Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Vi var ute på utsiden av Eigerøy i 4 timer idag. Det husket godt. Når vi kom inn igjen i Egersund hadde redningsskøyta som skal på verft i Danmark kommet. De hadde holdt 26 knop nedover. Nå er de gått videre. Føltes som det var mye sjø og lite vind når vi var der ute. Ulempen med liten seilbåt med liten motor, er å være avhengig av været på strekk som Egersund/Lista/Lindesnes.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

det ser egentlig greit ut. Litt misfornøyd med varmeren, den holder ikke temperaturen oppe i båten, må supplere med agregat og vifteovner. Det lekker litt inn i båten her å der, men er jo en gammel båt.. så det må en kanskje leve med, å prøve å tette rundt om kring.

Ellers er det en fantastisk båt å dra i bølger med, men sidesjø å kraftig vind, da ble det søkkvått

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Litt misfornøyd med varmeren

Hvis du fremdeles har luftbobler i dieselen så får den alt for lite suppe. Pumpa går og jobber i luftblandet diesel og doseringen blir helt feil.

Har nevnt det før, men maser videre om at disse gummiskjøtene kan lekke falsk luft på sugesiden.

Link to post
Share on other sites

Du verden, her er en en borte fra BP 1 døgn og så har det vært både det ene og det andre men maken til engasjement !! Og maken til velvillighet blandt de som hjelper til !!!

- Båtplassen burde ha en "honnørmedalje" som kunne tildeles når enkelte utmerker seg på slikt vis?

Og det flotte er jo at eventyret til Bjørn fortsetter uten særlige konskvenser, og takk til deg Bjørn som deler en slik opplevese som andre kan lære av :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Ser RS Kristian Jebsen har rundet Lindesnes nå. De har nok fått vasket seg godt langs Jæren og Lista i dag.

 

Har du sjekket filtrene etter huskingen i går? Ville prioritert fulle tanker med tanke på sjøgangen nå. Egersund har vel kortautomat?

Hvor mye viser tankmålerene nå?

 

Vi følger spent med Bjørn. Ikke gå uten å si fra først, da ;-)

 

 

bilde

.

 

bilde

Båtvask :-)

 

https://www.facebook.com/rs137.kristian.g.jebsen

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

det er vel ikke tilfeldigvis noen i Rogaland som kjører tankbil, som hadde lyst å kvitte seg med noen hundre liter? fristende å droppe egersund..:)

Du har jo Shell sitt tankanllegg rett bort forbi deg, det er nok ikke for privat kunder, men kanskje det går an å spørre om å få tanke likevel..........

 

http://www.shell.no/products-services/solutions-for-businesses/marine/marine-depot.html

 

 

 

NORSCO basen
Depot: Norsea / Norsco basen N012

Koordinater: 58'55'41'', Ø.L.05'35'35''

IPS-godkjent: Nivå 1

Åpningstid: 24 Timer, Mandag-Søndag

Kai(er): Garantert dybde 7,5 m. Lengde 75 M

Bunkerskvaliteter: marine gassolje, MGO

Kapasitet: leveringskapasitet 150m3/t med opptil 4" slange

Bunkringsbåt: N/A

Smøreoljer: N/A

Vann: Over kai. Leveres fra kommunalt nett 80 m3 i timen

Bestillingstid:

 

Kontakt info:

Tlf (genrell): + 47 922 95 776

Kai kontor: + 47 51 85 30 73

Vakttelefon: + 47 922 12 104

Vaktrom: + 47 51 85 30 83

Fax (depot): + 47 51 85 30 82

 

Adresse: Risavika Havnering 14, 4056 Tananger

Rett i innseilingen til Tananger
shell_tank_-_tananger.jpg

 

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Artig å følge med på dette, når en ser at det ordner seg. En ting er den flotte innsatsen fra Båtplassens medlemmer, men jeg vil også nevne at Bjørn fremstår som en veldig hyggelig fyr som er kunnskapsrik, men som samtidig har vett til å lytte til tips fra andre. Blir litt ekstra hyggelig å hjelpe sånne folk!

 

Nå håper jeg turen videre går uten store problemer. God tur!

Øivind

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for hyggelige ord. Er det noe jeg vet å sette pris på er det gode råd.. da lytter jeg.. :-)

 

Nå øker vinden enda mere..å vi blir trykket mot brygga...så det blir nok ikke noe fylling i kveld.. jaja..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

En ting er den flotte innsatsen fra Båtplassens medlemmer, men jeg vil også nevne at Bjørn fremstår som en veldig hyggelig fyr som er kunnskapsrik, men som samtidig har vett til å lytte til tips fra andre.

Nå har jeg kun møtt Bjørn en gang, men jeg kan bekrefte at han er en særs hyggelig mann!!!

Link to post
Share on other sites

- "Jag trodde änglarna fanns bara, bara i himmelen", men det var før jeg ble medlem av Båtplassen! Du har hatt mange gode hjelpere, Bjørn, men "stuntet" til liberty overgår det meste jeg har hørt om. Jeg lurer på om vi bare kan innføre begrepet; be om/utføre en liberty, først som sist!

I min uvitenhet går jeg ut fra at du har to akslinger og dermed to propeller. Vil det si at du har et potensielt problem på den andre siden? Er det tretthet som har forutsaket bruddet i bolten, som nå er skiftet, eller er det de manøvrene alene du gjorde i Tananger som forutsaket det? Problemene dine kunnet ikke skjedd på et mer gunstig tidspunkt når de først kunne skje, når du måtte ta en pause i Tananger likevel.

Jeg forstår det slik at du er fornøyd med båten ellers, bortsett fra noen mindre utfordringer. Kanskje det skulle bare mangle, men det er sikkert mange nye teknikker du skal lære deg som nødvendigvis må ta litt tid.

Da jeg kjøpte den bilen jeg har i dag(Toyota Hiace) følte jeg meg så trygg på at jeg hadde kjøpt en bil som hadde blitt prøvd, og godkjent, av så mange tusenvis av andre at den sikkert ville passe meg også. Derfor fant jeg det ikke nødvendig å prøvekjøre den. Selvom jeg ikke oppfatter meg selv som veldig spesiell tok det meg et par uker før jeg fant meg helt til rette, og siden har jeg hatt verdens beste bil.

Om du ikke allerede har fått den følelsen av å ha verdens beste båt, så tror jeg den kommer!

God tur videre, Bjørn!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...