Jump to content

hente levere tråd Arendal Bergen.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

i forhold til marinogram og bølgehøyde tenker jeg at det tar lengre tid før sjøen faller fra 4 til to meter... hmm

hva er erfaringene deres utpå her... over jæren?

 

koselig Øya... må nyte hyttelivet.. å få båten på vannet til treff på furøya.. :)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

....... røntgenbilde av min datters fot etter en hest og vogn ulykke på forrige søndag. Det er tydelig at vi er inne i en "bolt og skrue" tid........

 

Au auuuu!........dette ser ikke godt ut nei! Godt vi har spesialister som kan montere bolter både på brekte bein og løse klemflenser.

 

God bedring til den uheldige dattera fra oss i Kathleen.

Link to post
Share on other sites

Hva har du å gå på, Bjørn? Har du mulighet for å "ofre" mandagen for å komme deg hjem? Du trenger vel 15 timer fra Tananger (minst) fot å komme deg til Arendal. Venter du til i morgen kl 10, kan du vel være hjemme før du skal på jobb på mandag, iallefall.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Bjørn, du har ikke noe valg!

Husk at været er uansett sjefen, og du får ikke lov til å legge ivei for tidlig.

Jeg har selv prøvd å gå for tidlig fra Tananger og kom ut til Skoltesmed og bøya før jeg måtte inse at dette var ikke lurt. Tilbake til Tananger, og 6 timer etter var det bare kosetur. Sjøen MÅ få tid til å legge seg!

Link to post
Share on other sites

:thumbsup::thumbsup::thumbsup: for Liberty :yesnod: Det er jo bare tull det der de sier at bergensere ikke er brukanes til noe :giggle:

 

 

:

Unntaket som bekrefter regelen? :giggle:

 

Nei må virkelig bøye hatten i støvet for liberty og bp! Men jeg er ikke overrasket heller! Det er jo ikke første gang vi har slike dramatiske skildringer på bp:)

 

God tur videre Bjørn!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bjørn, du har ikke noe valg!

Husk at været er uansett sjefen, og du får ikke lov til å legge ivei for tidlig.

Jeg har selv prøvd å gå for tidlig fra Tananger og kom ut til Skoltesmed og bøya før jeg måtte inse at dette var ikke lurt. Tilbake til Tananger, og 6 timer etter var det bare kosetur. Sjøen MÅ få tid til å legge seg!

Så enig, så enig med deg Regina. Har opplevd akkurat det samme nedover i mot Jærens rev. Vær og sjø er sjefen. Vent til det roer seg Bjørn. Hjemturen blir så mye triveligere.

Link to post
Share on other sites

men om det blir nattseilas, har jeg ikke lyst å gå inn dit... der er mørkt fra nord..

Vi gikk inn til Egersund fra Nord forrige lørdag, etter mørkets frembrudd. Var ikek noe problem, men det er jo langt da. Kanskje bedre for deg å gå rundt med ditt fartspotensiale. Men det blir vel ikke noe inatt uansett. Værmeldingen ser bra ut fra Mandag kveld og utover i uka. Foreløpig ser det bra ut til Helgen også, men det er lenge til. Jeg vurdere å ta fri et par dager nå, for å få båten hjem.

Må se imorgen og mandag.

 

Noen som har lyst på en båttur i sakte fart rundt Lista og Lindesnes i løpet av uka ?

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Her har jeg gått glipp av mye i løpet av et par dagers fravær! Skulle gjerne vært på plass i havna for å låne ut ekstra fendere, verktøy, ankerdrammer og annet, men har forsvunnet til New York for noen dager. Godt å høre at ting ser ut til å ordne seg, og at dere holder dere i havn med det været som er.

 

Ellers er det bare å bøye seg i støvet for Liberty. Heltemodig innsats!

Link to post
Share on other sites

Var på Yr og så på bølgehøyde på Jærens rev og det ser jo ikke bra ut nå. Hvis fargekartet der stemmer blir jo bølgehøyden 6-7 meter mens kystvarselet for Tananger viser minkende bølgehøyde... Da blir det ikke godt å vite hva man skal tro på. Vinden ser ut til å ligge på liten kuling12-13 m/s. Hva tenker du Bjørn? Tar du sjansen i dag eller venter du? Kystvarselet for Egersund er roligst i dag. Synkende vind frem til kl. 2 natt til mandag med 2-4 m/s bølgehøyde på meteren. Det samme gjelder for Lista. Ser ut til at hvis du kommer deg over Jærens rev er du inne i roligere farvann. Men det var Jærems rev da.......

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg er sikker på at båten tåler det. Men det er din egen trygghetsfølelse som er viktig og at du stoler på skuta. Jeg ville tro at du har fått det verste. Er det andre skip i området du kan kontakte?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...