M/B Nordheim Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Du har ikke vurdert å gå lenger til havs for å unngå krapp sjø? Kan ikkje få mast nok om det, kvifor gå så nære bøya, der er 3 straumar som møtes og et ragnarrok av ein annan verden er det rektig ille så kan ein nesten så botn. Eg for min del går på min 200m djup altså ca 6nm ut der er det bare dønningane (nesten då iallefall) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Vi ligger på to hundre meter dyp :thumbsup: Bra, du skreiv mens eg skreiv. Då skal eg ikkje mase meir. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Dumt det er så langt ned til "Wilson Trent" så hadde du lagt i le av den. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Øya Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Du har ihvertfall mange som heier på deg og følger med Bjørn. Ais er en flott oppfinnelse. Drive safe. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Hadde nok noen gode 5 meter. . Veldig rotesjø nå. Matros dårlig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) Dere har passert revet nå og er halvveis til Egersund. Vinden skal vel avta nå framover, men det er klart at det blir liggende mye sjø i mange timer etter at det har blåst og vel fortsatt blåser kuling. Du får sende matrosen bak på akterdekk for litt frisk luft. Det hjelper! :-) Gikk over Jæren for noen år siden med 3 sjøsyke jenter ombord, dvs inkludert mor. Og da var været langt bedre! Redigert 9.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Flid Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) Bjørn, det er 4.5 meters klaring under broene i Spangereidkanalen. Kommer dere under der kan dere gå i lunere farvann fra Farsund til nesten Mandal... Redigert 9.Mars.2014 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Moe Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Nei det er ikke trygt å være ute nå. Tipper dekket er sleipt og vanskelig å bevege seg på. Han trenger ikke skadet mannskap nå. Min erfaring med sjøsyke er at det hjelper å ligge, kanskje få sove litt. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Dette er mer et spørsmål enn råd da jeg ikke har vært i området der... Men hadde det ikke vært bedre å lagt seg enda lenger ut og kanskje fått skuta i plan? Da kommer du deg ihvertfall raskt ned til Mandal? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Dere er jaggu tøffe gutter som legger utpå i denne sjøen. Greier autopiloten å holde kursen eller må du styre for hånd? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har vinden lagt seg? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Magne A. Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 God siste etappe! Har nå tatt frem "imaginær bongotromme" :-) Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Ser ut som dere får besøk av redning skøta. Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Lars Kirkeng Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Hadde nok noen gode 5 meter. . Veldig rotesjø nå. Matros dårlig.Skjønner jeg godt, fy a meg! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Godt med sjø ja. La matrosen ligge. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Øya Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) Rs på vei mot dere Redigert 9.Mars.2014 av Øya (see edit history) Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
RuneL_ Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) De er på vei mot en 4000t tankbåt som har problemer ifølge RS på twitter Må vel kanskje være "solstraum", som ligger rimelig stille. Redigert 9.Mars.2014 av RuneL_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Klovn1 Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 De er på vei mot en 4000t tankbåt som har problemer ifølge twitter Er vel kanskje være "solstraum"? Solstraum? ser den har ligget lenge i ro. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Avveininger om å gå ute i motstrøm, eller inne på "grunt" vann Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
sap_2000 Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har nok skjedd noe med solastraum, ja. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bateman Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Bratt læringskurve. Etter denne turen kjenner du skuta godt. I sommer manøvrerer du med bind for øya og hendene på ryggen :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Snakket med Rs tanker med trøbbel i været ja. Den burde jo lagt seg i le av meg. . .. ehhh.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Hehe Bjørn ? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Skulle jo bare tatt de på slep Bjørn ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.