Erik Startet 1.Mars.2014 Del på Facebook Startet 1.Mars.2014 Hei. Forbruksbanken som stod i båten da jeg kjøpte den er så å si umerket. Jeg har ikke levnet det så mange tanker, men nå skal jeg til med mer avanserte regulatorer, der man kan skille mellom AGM, Bly/syer etc, og da slo det meg : hva er det egentlig jeg har ? Batteriene har kun en liten etikett : Ellers ser de slik ut : Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Arild81 Svart 1.Mars.2014 Del på Facebook Svart 1.Mars.2014 Ser ut som en form for Gel eller AGM batteri. Merke lappen må bare være moment man kan skru til pol boltene med. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mars.2014 Del på Facebook Svart 1.Mars.2014 Jøss, har du løst på de og sjekka innsida ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
MIMA IV Svart 1.Mars.2014 Del på Facebook Svart 1.Mars.2014 (redigert) Hei Det ser ut til at dette er AGM Solar batterier Jeg har tre slike selv og er hittil super fornøyd. Har kun fått brukt de i en sesong så jeg kan ikke si noe om levetiden om 5 år.... Redigert 1.Mars.2014 av Nidelv 28 - MIMA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.Mars.2014 Del på Facebook Svart 1.Mars.2014 Hvis det er Solar-batterier skal merkingen stå på de to sidene som vender mot hverandre. Prøv å dra batteriene fra hverandre og se om det står noe der. Ganske sært om tidligere eier har tatt seg bryet med å fjerne merkingen på batteriene... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Erik Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Se der, det lignet jo på mine. Skal prøve å løse å se, bra tips. Jeg har googlet litt selv, og basert på at forrige eier var i databransjen tenkte jeg at det kansje var en demontert ups eller noe. Men de lignet jo veldig på slike solar ja. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Erik Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Ekspertisen på BP fornekter seg ikke. Det VAR tekst på siden. Jeg så alle sider untatt de som var mot hverandre, og tenkte derfor at batteriene var umerket, men de var snudd i forhold til hverandre, derfor var begge batterienes merking skjult av hverandre. Men jeg er fortsatt ørlite usikker på hva jeg har. Det står ingen plass noe om AGM, og det står ett sted sealed Lead Battery. Da er det grunn til å tro at jeg bare har ordinære blybatteri, ikke sant. Det står også 14,4-14,7V Det indikerer vel også at det ikke er AGM ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Teerex Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) google ? http://www.elfrasolen.dk/Support/Batterier/6fm100.pdf http://www.conrad.com/ce/en/product/377162/Vision-VISION-6FM100DX-12V-100Ah-lead-acid-battery-6FM100DX VISION 6FM100DX, 12V 100Ah lead acid battery 6FM100DXTechnical data Rechargeable battery capacity 100 AhWeight 32 kgVoltage 12 VRechargeable YesT 171 mmManufacturer part No. 6FM100DXWidth 330 mmTechnology AGMType VISION 6FM100DXHeight 220 mm Redigert 2.Mars.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Erik Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Pokker. Det betyr jo at det ER AGM ?? Da får jeg vel utfordringer når/hvis jeg skal kombinere lading av dette sammen med vanlige bly/syre batterier..? Startbatteriet er jo det allerede, og jeg vurdere å kjøpe en bank til men de batteriene jeg har funnet som passer både på mål og pris er bly/syre. Det som er rart er at de allerede er over 4 år (jeg har eid båten i 4 år og da stod de i) og de fungerer nokså greit fortsatt, og de er translet med måneder uten topplading/landstrøm, kun ladet via motor en gang i blant. Jeg har hørt at AGM har kort levetid uten skikkelig og tilpasset lading.. ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.