Jump to content

Gul/hvit belegg på VP MD2030

Breezita

Recommended Posts

Hei

Har registrert noe gul/hvit belegg som går langs kantene her ved pilene (bildet er bare et eksempel) Belegget kommer når motoren går med høyt turtall. Belegget kan lett fjernes når det er varmt, men størkner når det blir kaldt og må fjernes med f.eks. WD40. Noen forslag?

bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson

På spørsmål nr 2.

Om vannpumpehuset er lett å skifte:

Ja, men det er kombinert hus for termostaten. Alle pakninger går føyken når du tar det av, men det følger vel med nye i settet.

KOster også noen kroner, tett oppunder 3000 tror jeg du må ut med.

Ellers sitter alle skruene i forkant, noen er ganske lange, men du kommer fint til med en skralle.

Det blir en del vannsøl hvis du ikke drenerer først.

• 2 uker senere...

Selvepumpa er av metallskovler. Ut på akselen til reimhjulet sitter det en zimmerring.

http://www.volvopentashop.com/LaSaBat/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7746410_064?path=MarineDieselEngines%2F7746410%2F7746410_26%2F7746410_064

Det er to steder det kan være lekkasje: 1. i zimmerringen, 2 i pakningene mellom vannpumpa og blokka. For meg ser det ut som om det er pakningene (oransje) inn mot blokka som er utett.

Demonter hele vannpumpa og legg den i Maritims Systemrens et døgn. Bytt pakninger (og termostat) så tror jeg du har fikset det.

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...