Jump to content

Lite prosjekt Master 740


ROV77

Recommended Posts

Tenkte å dele litt hva som har blitt gjort og hva som skal/bør gjøres :smiley:

Utgangspunktet.

bilde

Har bestilt ny blå kalesje..Her har jeg begynt demontering.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Og etter mye vasking og maling. :smiley:bilde

bilde

bilde

Har også lagt opp nytt elektrisk.

Nye dørkplater innkjøpt :yesnod:

bilde

Under arbeid, mye arbeid!!

bilde

Listing.

bilde

Dørken er ferdig

bilde

Dørken i båten

bilde

bilde

bilde

Ny vask på plass

bilde

Strøm må vi ha.

bilde

 

Det gjenstår et par meter med skraping av 6/7 lag med bunnstoff :pray:

Alt av gjennomføringer er kjøpt inn i rustfritt, slanger til vann er nytt.

Holder på å lage meg et nytt bord også.

bilde

Venter på den nye kalesja og skrogforlengeren som jeg har bestilt fra Inter Trading kommer ca 15 mars :thumbsup:

Lik denne men er laget til Master formen.

bilde

Kommer sikkert på noe mere etter hvert som jeg holder på :confused:

Redigert av ROV77 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått montert bordet i båten.

bilde

Så til et lite problem, monterte ny Michigan 18x20 propel når jeg byttet motor i august 2013 slik så den ut.

bilde

Etter ca 2 mnd bruk har den rustet, hva kan det komme av? se bilde.

bilde

Noen som kan ha en formening? Hva kan jeg behandle den med får at den ikke skal ruste? Trudde ikke at disse ville ruste :confused:

Link to post
Share on other sites

Har du nærmere bilde? Det er nok ikke rust. Blir blank igjen om du pollerer overflaten. Men, ta et nærmere bilde av de områdene som ser mørkest ut. Ser det ut som små groper der?

 

Ellers et godt stykke arbeid du har gjort! Tenker du gleder deg til sjøsetting!

Link to post
Share on other sites

Da sjekket jeg propelen nærmere ligger kun i overflaten, så her er det bare og polere på nytt.

I helgen har jeg fått skrapet og pusset bånnstoff, demonterte et vindu får å se hvilken lister jeg trenger. Har bestilt nye lister fra Hartveit, er u-lister rundt vinduene, har det noe for seg og bruke noe tettemiddel i de nye listene? Eller blir dette tett av seg selv.

bilde

bilde

Har kjøpt inn primer og bunnstoff, så her er det bare å jobbe..

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått opp lys over vask og stekeplate, koblet vann til kraner og isolert motorrom.

bilde

Så nå kan vi starte på det utvendige, sparkle litt små sår, prime bunn,smøre på bunn stoff, montere skrogforlenger. Har kjøpt inn TC nano polish, skal prøve å få den grønne stipa blank igjen. Dette blir den ultimate test for Nano polish, har vel prøvd det meste for å få denne blank. Legger ut bilde i helga av resultatet før og etter polering.

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg prøvd TC Nano, å må si jeg ble dypt imponert. Den grønne stripa på båten så nesten ny lakket ut.

bilde

Fikk også montert flapsen.

bilde

Holder nå på å skifte alle vinduslister, håper at dette blir tett. Skal denne uken starte med priming av bunn + stoffing.

Link to post
Share on other sites

I helga fikk jeg pollert hele båten med Tc Nano, supert resultat synes jeg. Fikk også montert nye Master dekaler + byttet ut en hel mase skruer, og montert den nye blå kalesjen passet helt perfekt(Takk til Inter Trading for god hjelp med kalesje og flaps :smiley: ) Hvis man trenger noe hjelp når det gjelder Master ta kontakt med de...

Så et bilde av polert skrog.

bilde

bilde

I dag bestiller jeg løft :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Båten ser strøken ut nå. Det ser så lett ut på bildene, men vet det ligger mye arbeid bak! Hvor mye fart hentet du på å montere skrog forlengeren?

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Takk for det, fin til å være fra 86. Gjorde ikke mer en knop høyere topp fart, men marsj hastighet steg fra 12 til 15knop på 3200omd. Skrogforlengeren er litt smal på sidene, skulle være slik den er på bilde av fram 690 lenger opp på siden. Men den jeg fikk var kuttet inn mot midten,så jeg skal bygge den om litt i løpet av våren. Greit å ha litt planer videre også.

Link to post
Share on other sites

Heisann, mye flott arbeide du har gjort :-)

 

Har en Fram 690 som jeg gjerne skulle hatt skrogforlenger til og har skjønt det slik at du fikk tak i din på Inter Trading.

Hva måtte du gi for "flapsen" ??

 

Mvh LaVida

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...