Jump to content

Færderseilasen 2014

Copernicus

Recommended Posts

• 1 month later...

Da fikk jeg beskjed om at seilingsplanen på jobb er lagt om. Dermed utgår Færderseilasen for oss. Skal ikke være på jobb så mye denne sommersesongen men det ser ut som jeg går glipp av det meste av helgeregattaer av interesse. Skulle trodd noen hadde terminlisten når de satte opp års program!

NOR 14964 er påmeldt i Tur og Hav - Turklasse. I fjor greide arrangøren ikke å logge oss inn, så vi seiler fortsatt, på tross av at vi meldte oss tilbake fysisk ved fremmøte i Horten, og fikk utdelt merket. I år har vi fått seilnummer i Genoaen også, så da klarer de vel bedre å se vi passerer mål.

Uansett vi er med mest for stemningen, turen, samværet. Trivelig.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Det hadde vært hyggelig! Litt usikker på om vi stiller med egen båt, eller om jeg hopper ombord i en Bavaria i år rundt øya (prøver å hjelpe til så nye båter kommer igang med regattaseiling).

Heller lite, men lekkert laget

Det hadde vært hyggelig! Litt usikker på om vi stiller med egen båt, eller om jeg hopper ombord i en Bavaria i år rundt øya (prøver å hjelpe til så nye båter kommer igang med regattaseiling).

Du tenker pallen siden du hopper om bord i Bav. :wink:

Vi sees!

Du tenker pallen siden du hopper om bord i Bav. :wink:

Vi sees!

• 2 weeks later...