Copernicus Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 (edited) Da var det vel på tide med en ny Færder tråd... Påmeldingen har nå åpnet --> http://www.færdern.com/ Hvem har tenkt å stille? og i hvilke klasse? Edited March 4, 2014 by Copernicus (see edit history) fort tiden båtløs seiler Link to post
Artekno Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Jeg er med som mannskap i R45+. Gleder meg!! Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Popeye70 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Er påmeldt i turklasse. Får jeg ordnet med sertifikat osv i rimelig tid før start er det mulig det blir Rating uten spinnaker. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Framtia er påmeldt, hva om vi kårer beste BP-båt?. Beregnes som plassering/antall i klassen, den med lavest tall vinner. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SuperGnisten Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Team Vortex stiller med ambisjon om å vinne R36.. !! hårete mål men det skal vi nå.. sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
ravddo Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Team Zephyr satser på deltagelse i år igjen! www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 160 deltakere påmeldt i skrivende stund. Håper at mange her vil vurdere å delta, Færdern er en flott tradisjon som bør ha god deltakelse. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) De fleste blir påmeldt mot slutten. Når jeg har orden på manskapskabalen blir det påmelding. Det ser ut som jeg mister en av de faste rormennene. Noen som har rykter for hvor grensen i Rating går "NorRating CR" og rundt Tristein? Edited May 6, 2014 by ravddo (see edit history) www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Da fikk jeg beskjed om at seilingsplanen på jobb er lagt om. Dermed utgår Færderseilasen for oss. Skal ikke være på jobb så mye denne sommersesongen men det ser ut som jeg går glipp av det meste av helgeregattaer av interesse. Skulle trodd noen hadde terminlisten når de satte opp års program! www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Synd! Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Herman Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Kornelia seiler som en skiftenøkkel, og brodern har solgt båten. Noen som trenger mannskap? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Framtia Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Festina Lente IV Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 NOR 14964 er påmeldt i Tur og Hav - Turklasse. I fjor greide arrangøren ikke å logge oss inn, så vi seiler fortsatt, på tross av at vi meldte oss tilbake fysisk ved fremmøte i Horten, og fikk utdelt merket. I år har vi fått seilnummer i Genoaen også, så da klarer de vel bedre å se vi passerer mål. Uansett vi er med mest for stemningen, turen, samværet. Trivelig. Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
ErikN Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 (edited) Jeg og dama er med som mannskap iår NOR 14864 Vitesse Beneteau Oceanis 54 Kongelig Norsk Seilforening Edited May 9, 2014 by Panax (see edit history) Link to post
Kjappfot Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Planlegger deltakelse i år igjen, men har ikke fått mannskapskabalen til å gå opp enda. Heller lite, men lekkert laget Link to post
Herman Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 har ikke fått mannskapskabalen til å gå opp enda. Se innlegg 11 All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Framtia Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 (edited) Det hadde vært hyggelig Kjappfot :-) vi møtes vel på samme sted som tidligere år? Edited May 10, 2014 by Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kjappfot Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Ja, vi får prøve på det :) Heller lite, men lekkert laget Link to post
ravddo Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Vi kommer på Skjernøya rundt Kjappfot! Det er ivertfall planen. www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Kjappfot Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Det hadde vært hyggelig! Litt usikker på om vi stiller med egen båt, eller om jeg hopper ombord i en Bavaria i år rundt øya (prøver å hjelpe til så nye båter kommer igang med regattaseiling). Heller lite, men lekkert laget Link to post
baatsman Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Det hadde vært hyggelig! Litt usikker på om vi stiller med egen båt, eller om jeg hopper ombord i en Bavaria i år rundt øya (prøver å hjelpe til så nye båter kommer igang med regattaseiling). Du tenker pallen siden du hopper om bord i Bav. Vi sees! Link to post
baatsman Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Det hadde vært hyggelig! Litt usikker på om vi stiller med egen båt, eller om jeg hopper ombord i en Bavaria i år rundt øya (prøver å hjelpe til så nye båter kommer igang med regattaseiling). Du tenker pallen siden du hopper om bord i Bav. Vi sees! Link to post
MortenK Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Arnegrut skal være med for tiende året på rad, så det blir jo et slags jubileum, det . Vi seiler Nor rating m/spinnaker s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Kjappfot Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Da er vi påmeldt i Nor rating-Cr i år også. Håper på fint vær og god bør, og ikke havner for lenge i vindstilla Heller lite, men lekkert laget Link to post
Framtia Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 (edited) flott. Ser at det har blitt en del forskjell i ratingen vår nå, du seiler på 1,045, mens jeg har 1,012... Det utgjør 27 minutter om vi antar 14 timer. Får håpe at vi forsatt havner i samme klasse. Edited May 23, 2014 by Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts