aileenll Startet 6.Mars.2014 Del på Facebook Startet 6.Mars.2014 Jeg skal overhale min engbo ankerwinch, har noen på forumet gjort det før? winchen har jobbet jevnt og godt siden 2005, men i fjor begynte den å fuske. Når jeg kjørte inn, stoppet den og da måtte jeg slippe ut før jeg kunne fortsette innhalet. Lurer på om det kan være noe med endestoppføleren. Eller kan det overtid ha samlet seg metallrester i tauet, som får føleren til å slå ut? Er det noen pakkninger og børster som bør byttes på en slik winch? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Patton Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Dersom du må levere den til reparasjon, så er det det Sleipner som utfører slikt. De har overtatt Engbo. Du må levere gjennom forhandler, de tar ikke i mot direkte. Har nettopp hatt en rep. selv på en Engbo. Den gikk sakte med stygg lyd, snekkehjul og snekkeskrue måtte byttes. Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 winchen fungerer, men det virker som om føleren kutter innhalingen. så jeg lurer på å bytte føleren. Den har jo jobbet i et agressivt miljø i 9 år nå! Men er det andre tettninger evt børster som bør byttes? Sjøvannet blir jo klemt ut av tauet, når det går over kabularet. sjøvannet fukter da ellmotor og føler! i dette miljøet tenker jeg winchen har en tøff job! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 (redigert) jeg sendte en henvendelse til Sleipner, og fikk råd om å flytte føleren litt ut fra tauet. Jeg tenkte derfor å prøve det. Monterte winchen I dag. Den fungerer stadig fint, men da jeg satte på strømm, begynte det å ryke av og lyse inne i føleren. Så jeg demonterte føleren. Jeg får bestille en ny hos Sleipner. Føleren : winchen fungerer også uten endestoppføler, men en risikerer å dra i stykker endel :-o Redigert 20.Mai.2014 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
torbi Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Hvor ligger føleren? Min fusker litt også.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
aileenll Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2014 føleren sitter i "klemma" som holder tauet i kabularet, der tauet kommer ut av kabularet:-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2014 her er bilde av festet for føleren: Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
larss Svart 26.Mai.2014 Del på Facebook Svart 26.Mai.2014 Dersom du må levere den til reparasjon, så er det det Sleipner som utfører slikt. De har overtatt Engbo. Du må levere gjennom forhandler, de tar ikke i mot direkte. Har nettopp hatt en rep. selv på en Engbo. Den gikk sakte med stygg lyd, snekkehjul og snekkeskrue måtte byttes. Mvh Patton Hei Patton Hvor mye betalte du for en slik jobb da ? larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.