Jump to content

Prosjekt: Silver Viking 14 fot


Teresa

Recommended Posts

JorunnC: Det finnes forskjellige lenseplugger. Har et inntrykk av at de gamle lensepluggene ble festet med skruer, mens de nyere er uten. (Usikker om dette er riktig) Uansett, hvis du skal bytte lenseplugg/er, burde du få fjernet disse skruene, tettet de små skruehullene, og feste en ny lenseplugg i riktig størrelse med Tec7 eller lignende.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Båten er nå lakkert med Hempel Polybest 20250 utvendig, og med 2-komponent polyuretan innvendig.

Vindskjermen er også rett rundt hjørnet, så det blir da å konsentrere meg om:

- Feste til motor på akterspeil.

- Kalesje og kalesjestenger.

- Diverse montering av kryssholt, kalesjeknapper etc..

- Shine opp fenderlist.

- Feste vinduene tilbake på vindskjermen.

- Diverse lenseplugger.

Mer blir det sikkert underveis;)

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har ikke fått lagt til noen bilder på lang tid, likevel har mye skjedd siden sist.

Alt av beslag er festet. Motor er satt på, flagg og fendere ++.

I tillegg har jeg vært på flere turer, og er svært fornøyd. Eneste jeg venter på nå er overbygget som er sendt til glassmester for montering av vinduer. Skulle visst være en grei jobb, men ettersom jeg fikk 3 mm bredere list enn originalt, så lar jeg han gjøre jobben etter å ha strevet og svettet med å få vindu på plass.

Link to post
Share on other sites

Takk for positiv tilbakemelding Jørn! :wink:

Setter utrolig pris på tilbakemeldinger, både kritikk og komplimenter.

Selv er jeg ikke helt fornøyd med "sittekassene" jeg lagde i erstatting for den fremste toften som var kuttet. I andre omgang vil jeg nok lage noen mindre og lavere da jeg kan montere seter på.

Lakkeringen innvendig og utvendig syntes jeg også ble litt halvveis. Forsøkte både biltema og Jotun ruller og pensler, men syntes begge pelset og røytet like mye. Lakkerte kun ett strøk med hvit topplakk over primeren innvendig, noe som resulterte i at man kan se igjennom noen plasser. Heldigvis kan dette bare lakkeres over i fremtiden!

Ellers er jeg veldig fornøyd med alt av beslag. Vindskjermen ble fin, og alt i alt er jeg meget fornøyd! :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...