Woody Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 (edited) Jeg lurer på om noen vet effekten på en Mercedes OM 621? Er den 55, eller 60 hk? Motornummeret er OM 621 010 19 02. Motoren ble kjøpt fra Tyskland som en "overløper" (hva nå det er) I 2001. Jeg vet det finnes eksperter her på forumet på disse gode, lettstartende, trauste, robuste, uslitelige, solide, pene, gromme, stillegående og ikke minst rimeliggående motorene. Edited March 9, 2014 by Woody (see edit history) "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
evenR4u Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 OM 621 kom i 1958 som personbilmotor 1,9 liter med 50 hk. I 1960 kom den som personbilmotor 2,0 liter med 48 og 55 hk. Gikk ut av bruk som personbilmotor på MB personbil i 1968. I alle fall til slutten av 70-tallet (og kanskje mye lenger, vet ikke), brukt som motor i MBs fantastiske terrengkjøretøy UNIMOG med effekt i alle fall i en periode på 60 hk.. Jeg er ikke på noen måte ekspert, men på forumet finnes minst en. Gjør noen søk på OM xxx så finner du. evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Woody Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Jeg tror OM 621 ble brukt helt fram til 1985. "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Recommended Posts