SailorRoar Startet 9.Mars.2014 Del på Facebook Startet 9.Mars.2014 Hei Jeg skal begynne å restaurere en eldre skibsplast, og skulle hatt tak i noe kryssfiner, hos Maritim finner jeg bare kryssfiner med teak. Jeg skal bare ha tak i noe til å bruke til baksider av noen puter jeg skal trekke opp og til avdeling av noe stuerom. Men hvor får jeg kjøpt maritim kryssfiner? Jeg holder til rett utenfor Kristiansand, så hvis noen vet om steder her nede så hadde det vært til stor hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 På de fleste byggevareforretninger for du kjøpt forskalingsplater. Disse er i to kvaliteter, vannfast glatt og oljet. Du kan også kjøpe OSB-plater på byggevarebuttikken hvis det du skal lage ikke syns. Bare vær sikkes på at OSB-platene er vannfast tvers igjennom. Disse selges også i flere kvaliteter. OSB leveres i flere tykkelser. Blir nok noe billigere enn kryssfineren hos maritim. Det er uansett lurt å forsegle alle skjærte flater med epoxy for å hindre vannintrengning. Blir epoxyen utsatt for sollys må den behandles med lakk eller maling. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SailorRoar Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Takk for tipset Erikda! Når du sier epoxu i denne sammenhengen hva slags type epoxy snakker du om da? Er det epoxy lakk? For eksempel av denne typen? http://www.maritim.no/batpuss/lakk-og-olje/2-komponent/hempel-polybest-19990-jotun-9000- mvh Roar Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Hei, jeg får ikke opp siden med linken din. Jeg ville brukt to-komponent epoxy. od der den usettes for sollys ville jeg forseglet med en lakk som har uv-filter i seg. Du bør få grei veiledning på lakksiden hos Maritim. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.