Jump to content

Hvor selges maritim kryssfiner? (Kristiansand)

SailorRoar

Recommended Posts

Hei

Jeg skal begynne å restaurere en eldre skibsplast, og skulle hatt tak i noe kryssfiner, hos Maritim finner jeg bare kryssfiner med teak. Jeg skal bare ha tak i noe til å bruke til baksider av noen puter jeg skal trekke opp og til avdeling av noe stuerom. Men hvor får jeg kjøpt maritim kryssfiner?

Jeg holder til rett utenfor Kristiansand, så hvis noen vet om steder her nede så hadde det vært til stor hjelp.

På de fleste byggevareforretninger for du kjøpt forskalingsplater. Disse er i to kvaliteter, vannfast glatt og oljet. Du kan også kjøpe OSB-plater på byggevarebuttikken hvis det du skal lage ikke syns. Bare vær sikkes på at OSB-platene er vannfast tvers igjennom. Disse selges også i flere kvaliteter. OSB leveres i flere tykkelser. Blir nok noe billigere enn kryssfineren hos maritim. Det er uansett lurt å forsegle alle skjærte flater med epoxy for å hindre vannintrengning. Blir epoxyen utsatt for sollys må den behandles med lakk eller maling.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Hei, jeg får ikke opp siden med linken din. Jeg ville brukt to-komponent epoxy. od der den usettes for sollys ville jeg forseglet med en lakk som har uv-filter i seg. Du bør få grei veiledning på lakksiden hos Maritim.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...