knut1955 Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 (redigert) Nå fikk jeg 2 e-poster: ARRIVAL of ship: MON BIJOU Port: MALOY Time: 2014-03-23 09:09 (UTC) DEPARTURE of ship:MON BIJOU Port: MALOY Time: 2014-03-23 09:10 (UTC) Redigert 23.Mars.2014 av knut1955 (see edit history) Link to post
LALUNA II Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 (redigert) hehe min link var live så der forsvant båten ganske fort Live AIS Redigert 23.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
aebi Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 http://knutholmen.gasta.no Du tar styrbord i enden av Frøysjøen, der du tenker babord mot Florø. Link to post
Brukern Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ser den ikke på kartet akkurat nå. Kan du sette meg på sporet? Frøysjøen, styrbord side. Rett bak t i minnet omtrent i vågen der. Link to post
Hippocampus Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Glad dere har rundet Stadhavet. Link to post
lenalevegg Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 God tur videre. Sees på Borgen Link to post
Trophy Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Her ser man Kalvåg/ Knutholmen ved tallet 1 Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Christel III Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ser dere går gjennom Skatestraumen nå. Henger på tidligere forslag om at Knutholmen i Kalvåg må besøkes. Dere kan ikke passere Vestlandet uten å stoppe i Norges beste gjestehavn! Fiskesuppen er et must! Anbefalte stopp nedover: Knutholmen 61* 45,94' N / 005* 52,67' Ø Hardbakke 61*4,45' N / 005* 50,22' Ø Koselig gjestehavn. Skjerjehamn 60* 56,58' N / 005* 57,29' Ø Koselig gjestehavn. Statuen av Kong Olav står her. Gå videre sørover gjennom Kilstraumen/Kjelstraumen, forbi Feste og ned gjennom Alverstraumen. Anbefaler Strusshamn som gjestehavn fremfor Bergen Havn. Strusshamn: 60* 24,18' N / 005* 11,47' Ø Her har de diesel. Gå videre sørover fra Bergen gjennom Steinsundet, Kobbaleia, og fortsett over Korsfjorden via Eldjarnet, og gjennom Austevoll. Ta gjerne et stopp i Bekkjarvik. Fortsett over Selbjørnsfjorden, og ta Nyleia istedenfor den utrolig kjedelige Langenuen. Et stopp i Røyksund kan anbefales. Selv om det sannsynligvis ikke er noe liv på kaien på denne tiden av året. Alternativt Mosterhamn. Videre er det ut gjennom Bømlafjorden, og over Sletta før det obligatoriske stoppet i Haugesund. Har dere tid og lyst, er Espevær et flott sted å ta et stopp. Her er den beromte ufo-ringen. God tur folkens! Vi følger dere på AIS og Livestream:-) MvhSimon Link to post
Trophy Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 (redigert) Virker som ais ikke oppdaterer ? Passert Hornelen ? Redigert 23.Mars.2014 av Trophy (see edit history) Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Jeg har registrert det. Mulig dårlig dekning? Link to post
Christel III Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ingen dekning for marinetraffic inni der :-) MvhSimon Link to post
volfro Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ja, nå er syvsoverne også oppe, men heldigvis har vi reprise knapp. Var jo rene silkeføret i dag men slik er det med staden den er lunefull og forholdenen endrer seg raskt begge veger. Prinsess i denne størrelse er jo også gode sjøbåter så du har jo skute som tåler litt. God tur videre inn i solen... Når dere har tid hadde det vært kjekkt å få litt tilbakemelding på dekning/ice i M&R slik dere opplevde det. Eg har jo sett dere har hatt live sending men greit å vite litt mer, ev. også om hva dere bruker av hardware/software. Link to post
Snekker'n Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Vi hadde bra dekning på ICE fra Molde til Ålesund. Mellom Ålesund og Kvamsøya fikk vi ikke kontakt med ICE. Vi gikk da over til mobiltelefon fra Netcom. Det har stort sett fungert veldig bra. Utstyr: En vanlig bærbar PC, et vanlig web-kamera og mobilen som modem. Programvare: Direktesending fra Youtube. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ingen dekning for marinetraffic inni der :-) Noen som vet hvor (langs ruten til gutta) marinetraffic typisk får dekning igjen? Link to post
Astor Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 De bruker mAis. Trenger bare internett. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Telenor har velsignet padda med dårlig dekning Link to post
ebonita Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 (redigert) Grattis till fin båt, och tack för att Ni låter oss uppleva denna resa! Förstår att det kan kännas angeläget att hålla farten uppe när det går när man skall åka 600 NM eller mer, men en tröst när Ni får köra lite långsammare är ju att Ni sparar bränsle. Nedan en kurva på förbrukning per distans som jag kört upp på min P40. Lägg till några % så skall den nog stämma ganska bra för en P42 också. God fortsatt tur! Redigert 23.Mars.2014 av ebonita (see edit history) Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 De bruker mAis. Trenger bare internett. Telenor har velsignet padda med dårlig dekning Formulerte meg litt dårlig der ja. Jeg får skylde på at det er Søndag Vi får smøre oss med tålmodighet og vente til de kommer til noen Telenor basestasjoner som gir Padda til Tom dekning. Link to post
volfro Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 OK, takker har hørt folk klage over ice forhold inne i fjordene men eg har aldri hatt ice så kan ikke uttale meg. Eg er på chess/netcom og det har vært litt trått enkelte steder tidligere men i fjor synest eg det ble mindre edge dekning der eg ferdes. I år bygges 4g nettet bra ut i vårt område også. http://mer.netcom.no/hverdagen/netcom-med-4g-pa-more/ Har også en langtrekkende wi-fi antenne brukt mot Tussa hot spots for avlastning av for mange gb. Var i ytre strøk i trøndelag i fjor sommer og da synest eg dekningen til Telenor var best. Link to post
Snekker'n Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Nå bør vi være synlige på M-Ais igjen Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Jepp, der var dere igjen. Link to post
volfro Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ser dere tok Berle tunellen ja. Eg har mange ganger tenkt å stikke baugen inn til Berle men har aldri blitt noe av. Kanskje noen lokale kan oppdatere oss om kai/ankring/dybde forhold? Link to post
Trophy Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Blir det fiskesuppe til lunch Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Snekker'n Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ser dere tok Berle tunellen ja. Eg har mange ganger tenkt å stikke baugen inn til Berle men har aldri blitt noe av. Kanskje noen lokale kan oppdatere oss om kai/ankring/dybde forhold? Vi har ikke gått i noen tunell, men det er kanskje et sted som heter det der vi har passert? Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Blir det fiskesuppe til lunch Vi er i ferd med å møte et uvær som ser ut til å være veldig vått. Mulig at vi ikke går i land til fiskesuppa. Ser an om nedbøren treffer oss, eller om vi går klar. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn