Jump to content

Hentetråd Molde Oslo

Tom Rør

Recommended Posts

Et bilde fra "studio" på flybridge.

Et enkelt webkamera balansert på en pute, koblet opp mot en Lenovo PC.

En Mac til diverse oppslag, innlegg etc, samt enkle oversiktskart.

ICE-nett, som dessverre har vist seg rimelig ustabilt.

Padde som sender M-ais

Papirkart

bilde

Buster X med Yamaha 70

Flott tur så langt og blir vel bare bedre i dette været. Diesel fylling finnes det ca 7-8 stykker av i nærheten av Bergen. Småholmen på Askøy under broen på styrbord side, Håkonshella babord side i Vatlestraumen og vest av Bjorøy på Libasbruket pleier å ha rimelig greie priser på diesel, går dere østsiden av Bjorøy har det normalt vert ok pris på Flesland og. Fra Bergen til Krisiansand Flekkerøya bruker jeg vanligvis i underkant av 1000L diesel med 2 x TAMD 75. Går da med marsjfart på 23-26 knop. Så det skulle vel være mulig p klare Egersund før dere må fylle igjen.

God tur videre.

Hvis du topper tanken så holder det godt til Egersund. Jeg fyllte 770 liter i Egersund. Å det var fryktelig mye uøkonomisk kjøring på meg.

Rutevalget ditt støtter jeg. Langenuen er ikke så spennende. :-)

Endelig ble det Bobåt

Nok en dag med flotte bilder og fin beskrivelse. Flott med lokalkjente som påpeker perlene! Sov godt og lykje til videre. Skuta fungerer til forventningene?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Rett inn på orkesterplass på "Onkel Toms Brygge"(fritt etter Harriet B. Stowes roman, "onkel toms hytte", fra 1852). Legg merke til årstallet for utgivelse av romanen.......ringer det en bjelle?

Skal sove på denne til i morgen.

Har du et tips på veien?

Buster X med Yamaha 70

Synes rutevalget i morgen er fint. Dere har valgt Nyleia, mellom Stord og Bømlo. Blir nok fantastisk i morgen. Noe helt annet enn Langenuen. Støtter også forslaget om å gå på vestsiden av Storebø og ned til Bekkjarvik. Fantastisk tur. Da begynner dere med å gå ut Lerøyosen, forbi Klokkarvik og over Korsfjorden og inn i Austevoll.

God natt!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Som jeg nevnte i #810, når dere har passert Sotra og kommer til Austevold så ikke gå ut igjen i Bjørnafjorden mellom Os og Tysnes og ned Langenuen, men heller til Bekkjarvik syd på Austevold. Ta en stopp der, fin havn, før dere går over Selbjørnsfjorden til Fitjar. Ellers er det jo et flott rutevalg. Det er selvfølgelig mange avstikkere det går an å anbefale, men jeg regner med at dere vil videre. Har forståelse for at det kan bli mye båt på kort tid. Men nå får dere et lite innblikk på hva vestlandet har å by på, så dere er nok tilbake før vi vet ordet av det. Husk på at det er mange som vil hilse på dere kjekke karer!

Regner med at jeg kan legge vekk bongotrommene nå. Det viser seg at de har begrenset rekkevidde, så alt nord for Sognefjorden blir usikkert, men nå ser alt ut til å gå på skinner helt til endestasjonen.

God natt og sov godt.......snakkes i morgen!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...