Kise Marin Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Ja, mens andre har kost seg på vannet i Pinsen, så har jeg vært strandet på land. Men jeg har hvertfall fått litt fremgang i båten! Har også fått skjært ut åpningene til nye vinduer. I frostet plexi med en anelse blåskjær i fargen. Link to post
Kise Marin Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 (redigert) FOr å ha litt avbrekk for å støpe tak har jeg puslet med et av de nye skotta akter mot cockpit. støpt innfestningen.. Redigert 12.Juni.2014 av SeilerKise (see edit history) Link to post
Kise Marin Svart 17.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2014 Ting går veldig tregt, men går nå fremover.. Link to post
Kise Marin Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Tenkte å lakke opp innertaket nå føre jeg trekker ledningsnett, og lager dekksider, - hva bør jeg lakke med av produkter? Link to post
index Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Biltema sin 2 komponent polyuretan er vel et greit produkt. Har brukt den selv i motorrommet med godt resultat. Og så er den rimelig... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kise Marin Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Takk.. Jeg tenkte på den at den kan være god. Hvor mye dekker en slik boks da? Link to post
index Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Rundt 5-8 kvm pr boks kan vel være rimelig å anta vil jeg tro. Men hvorfor vil du male når du likevel skal legge plater på? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kise Marin Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Ok. jo jeg vil gjøre det pent og oversiktelig, selv under alt. er litt pettimeter av meg.. Link to post
Kise Marin Svart 25.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Støper inn "braketter med gjenger som dekkplatene skal monteres i, slik at man enkelt kan ta dem av for event endringer i dekket/ledningsnett osv.. og da er det jo fint om det er pent og lakket selv under de!, Link to post
Festina_Lente Svart 25.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2014 Du må være ganske optimistisk av natur - litt av et prosjekt du har tatt på deg! Blir veldig spennende når resultatet åpenbarer seg - hvilken tidsplan legger du opp til? Mvh, Festina Lente Link to post
Kise Marin Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 Ja, jeg er nok en Evig optimist! Har troen på prosjektet. Jeg regner med å få den på vannet neste sesong. Gikk litt fremover i går da jeg fikk lakket litt i taket. der jeg er ferdig med å støpe/forsterke. Og her under er jeg igang med å støpe et skap som skal inneholde alt elektriske koblinger/ sikringer Link to post
Kise Marin Svart 26.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2014 (redigert) Redigert 26.Juni.2014 av Kise Marin (see edit history) Link to post
Kise Marin Svart 30.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Det er deilig å se ting begynner å ta form.. sikring og salmeskapet for koblinger har blitt bygget inn, og jeg har fått lagd alt klar til å trekke. Jeg skal ikke ha treverk, men skai / event noe annet fint.. Link to post
Kise Marin Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2014 Ja da har det jammen meg kommet en ny vegg på plass.. Denne er nå bare kuttet til. og montert i bunnen med gjennomgående skruer. Så skal den støpes fast i ytterkant mot skrog og oppunder dekket. Så maler jeg den, fordi jeg skal lage dekksider som vil dekke hele veggen og støpet langs kantene. I og med vi har harr så ustabilt vær har det vært et skikkelig maraton å få kuttet, siden jeg står ute å gjør det. Skjære-pakke over -skjære - pakke over... Link to post
Kise Marin Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2014 Det støpes og støpes! Link to post
Kise Marin Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Fikk på plass siste del av veggen også.. og fikk lakket litt med 2-komp... Link to post
index Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Man skal holde seg slank for å kunne komme inn i den lugaren der... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kise Marin Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Joa da blir det litt krav å forholde seg til for min fru ! .haha. ! bedre å skjære for lite tenkte jeg.. skal jo felle inn døren.. så ville ha litt å gå på :-) Link to post
Pondu_s Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Lest gjennom tråden din,tøft prosjekt=) Link to post
Kise Marin Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Takk takk @gentron, ting tar tid, men begynner å se litt klare endringer nå så det hjelper på.. men er evig optimist :-) - Lurer veldig på navnet da, den har ikke noe navn, så jeg må få valgt et.. Tar i mot innspill.... Link to post
Morty Svart 4.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Flott tråd. Jeg er må løst imponert over pågangsmot og evner. Båte ville jeg døpt: " MyMaid " ..Navnet skjemmer ingen.. Forresten en veldig "stilig" båt. Lykke til videre. Morty Mvh Morty Link to post
Kise Marin Svart 4.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2014 Takker Morty! Moro med komplimenter! kjenner det til stadighet rykker i kroppen etter å komme seg på vannet ja... det er første sommeren på ja... mange mange år jeg ikke har fått hatt båt på vannet... men neste år blir veldig bra! :-) - Fint navn det der! Link to post
Kise Marin Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Sånn ja.. skal utvide byssa litt.. må få litt benkeplass Link to post
Kise Marin Svart 8.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Ting drar seg til gitt... deilig å se litt fremgang.. BT sin tokomponent lakk er helt kanon å bruke.. resultatet blir kjempebra!. Har fått limt fast fester til dekksidene også.. disse har jeg kuttet ut av kryssfiner, og montert gjenge-fester i fra baksiden, slik at jeg har gjengespor til å montere dekksidene ( plater trukket med skai) i. Link to post
Festina_Lente Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Voldsom produktiv du er! Bruker du mange timer hver dag for tiden? Tilsvarende stor fremgang - det er belønningen! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn