Kise Marin Svart 18.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Takker :-) Det var nå det da... Link to post
Kise Marin Svart 26.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Ja da var topp-platen på plass.. og fått montert luken inn til motor. ( brukte den orginale ) Pusset ned trappa litt, for den var veldig hel og fin. pure-teak i like! tenkte siden jeg skal trekke sidene i byssa, kunne det være fint med noe treverk., Link to post
Kise Marin Svart 24.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2014 Jada.. det har vært mye annet for tiden så har ikke fått gjort noe voldsomme greier, men fikk litt krampetakt, så jeg fikk gjort litt i byssa.. her lager jeg plass til koken.. Ting tar tid... Link to post
Festina_Lente Svart 24.November.2014 Link til dette innlegget Svart 24.November.2014 Hei Kise, flott at det går fremover. Hvordan ser du for deg at overflatebehandlingen blir? Ser at du bruker vanlige finerplater, og da vil vel du få delaminering og bulker hvis det kommer fukt inn. Har du forseglet endene/kuttflatene? Link to post
Festina_Lente Svart 24.November.2014 Link til dette innlegget Svart 24.November.2014 Hei Kise, flott at det går fremover. Hvordan ser du for deg at overflatebehandlingen blir? Ser at du bruker vanlige finerplater, og da vil vel du få delaminering og bulker hvis det kommer fukt inn. Har du forseglet endene/kuttflatene? Link to post
Kise Marin Svart 24.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2014 Når jeg er ferdig med denne hinsides moddingen, vil jeg forsegle alt treverk med ren polyester, slik at om det så skulle komme fukt, vil det ikke kunne trenge inn i treverket. Samtidig som jeg da skal fuge topp, slik at alt eventuell vannintrenging i tak/sider, vil kunne komme kontollerbart ned i bunn av båten, jeg skal halett tilgang til undersidene av dollbordene.. Så all vannintrenging vil jeg kunne ha kontroll på.. Taket har blitt helstøpt med 10cm i dia rundt kuker og luftehull. Treverket jeg har lakgt inn nå, skal nok aldri få vite hva vann er.. Link to post
FM 8-12 Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Bumper, noe fremgang? Link to post
Kise Marin Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Joa, jeg er i gang etter vintern. Har ikke noen bilder, men. Kjenner det blir godt å se enden av prosjektet snart.. Link to post
FM 8-12 Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Ta bilder da man! Hehe. Godt du er igang igjen Link to post
Kise Marin Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Will Do ;-) Link to post
Kise Marin Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Ja da var det deilig vår vær.. og jeg har fått tatt noen bilder :-) Har forresten vært en tur i USA nå, så det ble litt seint igang-komming. Link to post
Kise Marin Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 Støpingen har begynt... Der er jo bare å "gunne" på med varmovn og maske det, så kan det støpes.. Her er den flotte plassen til dossen... Skottet støpes inn: Men så er jeg tom for støp da... BT, here I come Link to post
Kise Marin Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Det begynner å ta form :-) her er da plassen som dossen skal monteres etterhvert. ferdig støpt skott Link to post
NidelvSigmund Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Hvordan går det? Link to post
Kise Marin Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 går fremover nu. Gleder meg til å ta fatt nå i morgen! Link to post
NidelvSigmund Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Kom med flere bilder! ;) Link to post
Kise Marin Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Det kommer, når det er noe å ta bilde av.. dem som pusler med slike prosjekter vet at det ikke alltid er noe å ta bilde av :-) Link to post
Kise Marin Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Da er det nesten støpt ferdig i taket på dossen. vanskelig å se men det er ca 4 lag med 400g glassfiber... dossen begynner å bli ferdig. :) Må bare handle mer Polyester i dag :-) Går unna. Link to post
Kise Marin Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Her ser vi taket, og den stolpen jeg har limt/skrudd fast, som også skal støpes fast til vegg. Samt litt av taket inne i salongen.. er litt forskjell? hehe,, __________________________________________________________________________________________________________________ Her er det hugget ut, slik at støpet blir best mulig festet mot det gamle innerskroget/vegg. (en ¤#%%# jobb med hammer og meisel) _________________________________________________________________________________________________________________ Her ser dere et av 5 kjøl-fester i salongen... det har ligget litt vann og rustet litt, så jeg hogger litt ut, for å støpe litt forsterkninger,,, (mest for synsskyld da) Link to post
NidelvSigmund Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Blir det sjøsetting denne sesongen? Link to post
Kise Marin Svart 8.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 SI det.. det er litt tidlig å si enda. :/ Link to post
Kise Marin Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Begynner å ta litt form.. må holde på med litt snekkerarbeid mens ting tørker :-) Link to post
corsa Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Ser jo veldig bra ut dette Blir morro når du får den på vannet Link to post
Kise Marin Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Litt om litt sniler det seg fremover... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn