Jump to content

Prosjekt; Mirage 28 1979mod

Kise Marin

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Når jeg er ferdig med denne hinsides moddingen, vil jeg forsegle alt treverk med ren polyester, slik at om det så skulle komme fukt, vil det ikke kunne trenge inn i treverket. Samtidig som jeg da skal fuge topp, slik at alt eventuell vannintrenging i tak/sider, vil kunne komme kontollerbart ned i bunn av båten, jeg skal halett tilgang til undersidene av dollbordene.. Så all vannintrenging vil jeg kunne ha kontroll på.. Taket har blitt helstøpt med 10cm i dia rundt kuker og luftehull. Treverket jeg har lakgt inn nå, skal nok aldri få vite hva vann er..

• 3 måneder senere...

Støpingen har begynt... 

Der er jo bare å "gunne" på med varmovn og maske det, så kan det støpes..

Her er den flotte plassen til dossen... Skottet støpes inn:

bilde

bilde

Men så er jeg tom for støp da...  BT, here I come

Her ser vi taket, og den stolpen jeg har limt/skrudd fast, som også skal støpes fast til vegg. 

bilde

Samt litt av taket inne i salongen.. er litt forskjell? hehe,, 

__________________________________________________________________________________________________________________

Her er det hugget ut, slik at støpet blir best mulig festet mot det gamle innerskroget/vegg. (en ¤#%%# jobb med hammer og meisel)

bilde

_________________________________________________________________________________________________________________

Her ser dere et av 5 kjøl-fester i salongen... det har ligget litt vann og rustet litt, så jeg hogger litt ut, for å støpe litt forsterkninger,,, (mest for synsskyld da) 

bilde

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...