Heed9801 Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Hei, jeg skal nå mest sannsynlig kjøpe en mariner 5hk 2004 modell... Følger med båten jeg skal ha. Så da lurte jeg på åssen trimmer jeg denne? File bensin innsuget og eksosrøret? Eller er det andre lettere metoder? Quote Link to post
Marida Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 å Trimme en 5hk ser jeg for meg som rimelig bortkastet, hvis du gjør det, sliter du med å få solgt den etterpå. Nei, selg den og kjøp en større Quote Link to post
Arvid_A Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Helt enig med Marida! Jeg mener at 4- og 5-hesteren er samme basismotor, så det er nok ikke mye mer å hente ut av denne. Dette er populære motorer, så du får fort 5000kr for den hvis du selger i stedenfor å fikle. Quote Link to post
Dr Gonzo Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Hoi Den enkleste måten å trimme den motor`n er å selge`n og kjøpe en større :) -En 10-15 hk motor er enklere å få litt extra ut av, men bortkasta tid på en 5 hk som fler her nevner... Dr Gonzo Quote Link to post
Honduras Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 (edited) Istemmer med de foregående. Motoren din er en Tohatsu-motor som Mercury og Mariner også setter sine merker på. Leveres som 4 og 5 hester, og forskjellen er primært at på 4-hesteren er det bare den ene bladventilen som åpner pga at den andre er sperret. Kan enkelt bøyes hvis man har en 4-hester. I tillegg har 5-hesteren litt større dyse. Ingen vits i å forsøke å få noe mer enn 5 hester ut av den. Den er ikke lagd for høyere ytelse. Når du skriver "File bensin innsuget og eksosrøret?" er det noe som sier meg at du ikke har skrudd alt for mye på påhengere, og jeg tror det beste er å la denne motoren være som den er. Det er en veldig god og solid 5-hester. La den få jobbe i fred... Edited March 15, 2014 by Honduras (see edit history) Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts