Jump to content

Mariner 5HK, kan den trimmes?

Heed9801

Recommended Posts

Hei, jeg skal nå mest sannsynlig kjøpe en mariner 5hk 2004 modell... Følger med båten jeg skal ha. Så da lurte jeg på åssen trimmer jeg denne? File bensin innsuget og eksosrøret? Eller er det andre lettere metoder?

Helt enig med Marida!

Jeg mener at 4- og 5-hesteren er samme basismotor, så det er nok ikke mye mer å hente ut av denne.

Dette er populære motorer, så du får fort 5000kr for den hvis du selger i stedenfor å fikle.

:wink:

Hoi

Den enkleste måten å trimme den motor`n er å selge`n og kjøpe en større :) -En 10-15 hk motor er enklere å få litt extra ut av, men bortkasta tid på en 5 hk som fler her nevner...

Dr Gonzo

Istemmer med de foregående. Motoren din er en Tohatsu-motor som Mercury og Mariner også setter sine merker på. Leveres som 4 og 5 hester, og forskjellen er primært at på 4-hesteren er det bare den ene bladventilen som åpner pga at den andre er sperret. Kan enkelt bøyes hvis man har en 4-hester. I tillegg har 5-hesteren litt større dyse.

Ingen vits i å forsøke å få noe mer enn 5 hester ut av den. Den er ikke lagd for høyere ytelse.

Når du skriver "File bensin innsuget og eksosrøret?" er det noe som sier meg at du ikke har skrudd alt for mye på påhengere, og jeg tror det beste er å la denne motoren være som den er. Det er en veldig god og solid 5-hester. La den få jobbe i fred... :cool:

Edited by Honduras (see edit history)