Knude Startet 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2014 Hei ! Jeg har fulgt en del innlegg opp igjennom for nå se hvordan problemer blir diskutert og løst, eller sett hvordan det blir bygget og repparert alt som hører båtlivet til. Har selv arbeidet i tre båtfabrikker i tilsammen 30 år. ca 20 år som snekker og montør, så ca 10 år med kvalitets sikring, tegning og dokumentasjon. Startet bygging av en Trawler i 2009 tegnet av Bruce Robert Godson helt fra bunnen i glassfier. Båten bygges på fritiden og skal brukes som sommerbolig når den blir ferdig. Båten er 14,9 meter lang og 4,8 meter bred. Ferdig ca 19 tonn. Skroget er bygget etter "panel prinsippet" enkelt skinn i spile form og ovebrygg i seksjoner på flat form med 20 mm Divinycell kjerne. Dette er ikke en vanelig måte å produsere båt på i Norge men er mye brukt i bl. a. Amerika på større fartøy. Jeg har nå lyst til å legge bilder av byggingen og en del detaljer som kanskje kan innspirere andre til å bygge båt Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
adeneo Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Velkommen, og kjør på, bilder av båter og prosjekter er alltid interessant, og særlig en Bruce Roberts trawler. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Velkommen til Baatplassen.no Dette prosjektet blir det spennende å følge. Flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Velkommen til Baatplassen , spennende prosjekt . Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Ja! og velkommen! Stå på og vis oss alt! Vi gleder oss! Dette blit BÅT. Det varmer å se at stadig fler forstår! Vi gleder oss til å treffe deg på vannet! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Dette er tegningen til skroget i Auto cad. Spanterisset ble skrevet ut i 1-1 og limt på et gulv på 5x5 meter, Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Hei og velkommen til BP :-) Litt av et prosjekt. Vi elsker prosjekttråder med masse bilder og teknisk info, så bare å pøse på :-) Hva slags motor/ fremdrift har du/ planlegger du? Stabilisatoter, generator elektronikk osv? Hvor langt er du kommet med båten pr i dag? Denne tråden vil jeg følge med på :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Knude Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Spanter til støpeform blir da laget oppå gulvet nøyaktig etter den tegningen av det spantet. Så blir den ene siden kopiert så har man den andre. Dette blir satt sammen og det blir montert ben ned til et null pungt som siden blir rettet med laser (Båtens horisontal linje) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Dette bildet viser en hjelpsom kompis i dyp konsentrasjon på spante risset. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Svar til Sap 2000 Båten er nesten ferdig utvendig men det er en del sparkling igjen. Akkurat nål lager jeg vinduer til overbygget i mahogny beiset eik og 8 mm herdet glass Hoved motor er: Scania D11 marine ca 318 Hk Sidemotor: Wetus 42 HK med seildrev Hjelpemotor: Westerbeke 7,7 kw Dette er montert i skroget. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Første del av skrog spant blir reist opp stående på en opprettet bjelke som alle avstanner er merket etter tegningen. Det er viktig at center kjøl blir plassert rett. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
fernanda Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Spennende prosjekt. Kjør på med bilder, masse bilder. Lykke til Dette må jeg følge med på, og det ser ut til å bli en knall fin båt til slutt Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Roald Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Velkommen til Baatplassen , det blir spennende å følge med på prosjekt. Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Efre Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Så fantastisk kjekt å ha mulighet å evner til å ta fatt på koe slik. Gleder meg over å følge dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Spennende. Her skal jeg følge nøye med. Ser at du har valgt en RPH, det gir en helt annen følelse med eget styrhus. Perfekt til lange forflytninger på kveld/natt mens mannskap/familie kan drive med sitt uten å forstyrre kapteinen. Fortsett det gode arbeid! Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Flott prosjekt! Dette ser veldig spennende ut. Men hvis jeg har forstått deg rett, så har du alt bygget i et par år? Da gleder vi oss til fortsatt masse bilder, du kan nesten lage "Knude magasinet" frem til du er inne på direkten... Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Spennende prosjekt! Her skal det følges med.....Åsså så flott båt! :) Mvh Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Blir kjekt å følge med Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Kjør på med bilder og info! Du bygger en drømmebåt!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Fantastisk prosjekt, blir gøy å følge Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fishermidas Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Flott båt, ligner mye Pedro Bora? Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Kjempeprosjekt, tøff båttype Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Dette blir spennende liker veldig den type båt spenstig prosjekt dette skal jeg følge med på:-) Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Må bare henge meg på. Dette blir moro å følge med videre. Litt av et pågangsmot...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.