kfh74 Startet 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2014 Hei! Den gamle snekka klarer nå bare å svinge til babord. Ingen respons med fullt utslag til høyre på roret. klarer bare å "dytte" ut staget til venstre, men klarer ikke å dra staget tilbake til midtposisjon eller høyre med roret. Hvis jeg ruller svinghjulet (bilde 2) manuelt flytter roret med seg, men bruk av roret gjør ingenting. Litt vanskelig forklart, Defekt styresnekke? Hvordan fikse dette? Legger ved noen mobilbilder. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Dersom det er "snekka" de som er defekt, kan du muligens bruke denne fra Biltema. Koster ikke allverden iallefall. http://biltema.no/no/Bat/Ovrig/Styresnekke-U55-250258/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
kfh74 Svart 18.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Takker for tipset om biltemaproduktet. Er det noen som vet om dette er et problem som ikke angår styresnekka, smørning etc? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 problemet kan ha sitt opphav i at kabelen går tregt pga størknet grease og rust, men når det først har begynt å rape over inni snekka så er det bare å bytte Hvis du tar løs kabelen fra roret og skrur løs den svarte plasthylsa så kan du mest sannsynlig dra ut hele wiren. Vask i parafin, inspiser. Ser den ikke bra ut , bytt den også. Ser den fin ut, sett inn med smørning (jeg bruker girolje - den er litt seig) og dytt wiren på plass i strømpa Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Hvis du med rattet bare kan sku ut styrewiren men rattet går lett og ikkje trekker den inn igjen så er wiren av inni strømpa Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Det tror eg og.^ Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.