Eystein Bjerke Startet 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2014 Hei, Jeg har en Mercury 90HK 2-takt tresylindra påhengsmotor fra 1993. I løpet av de siste åra har den vært innom en del verksteder, men ingen har klart å justere forgasserne skikkelig. Tungstarta og hoster og harker og kveles ved gasspådrag. Jeg har derfor i vinter gått renset alle tre gasserne og byttet alle deler som fulgte med overhalingskitet. Det jeg trenger er et verksted som klarer å justere gasserne slik at motoren går klokkefint og starter lett ved temperaturer mellom 15-30 grader (skulle ikke være for mye å be om, vel?) Noen som kjenner til et verksted med særskilt kompetanse på eldre forgasser-påhengere og som ligger et sted mellom Oslo og Arendal? \Eystein Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Hør med Ravns Garage, de er proffe på Mercury. Har selv god erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 18.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Ser ikke ut som de har verksted? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 det har de mener jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tampeservice Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Det har de, kjøpte en eldre nyoverhalt Mercury 135 v6 der og når jeg skulle hente båt med "ny" motor hørte jeg godlyden når jeg steg ut av bilen, da holdt mekanikeren på å justere forgasserne. Ble imponert, disse gutta kan sakene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Det er vel ikke alltid det er en liten justering som skal til ! det kan jo være luft lekkasje bla . Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.