Jump to content

Hva synes dere om "politibåtvarsling.no"-app?

SIR DAY

Recommended Posts

Innlegg på FACEBOOK idag, reklame for en ny app som varsler hvor politibåtene er.

http://www.politibåtvarsling.no/

Etter min mening en forkastelig ide. Håper politiet registrerer de som abonnerer en slik tjeneste og sjekker disse ekstra grundig opp. Det er farlig nok ute i blåmyra om det ikke skal være fritt frem for villbasser.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Dette setter jeg IKKE noen pris på. Jeg har selv masse positive erfaringer med at politiet er på sjøen.

En gang vi lå i Stavern var deres nærvær den eneste grunnen til at det var mulig å sove i båten.

Det at de oså prioriterer en prat med den yngre generasjonen i jolle har jeg stor tro på. Dette gjør de ikke for å "skremme", men for å ha en dialog.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

støtter opp om denne. Har du tatt en pjall for mye :nonod: eller har tenkt og kjøre bajas og ødelegge stillheten for oss andre har en ikke noe på sjøen og gjøre

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

nå kjører jeg aldri båt beruset og jeg har ingen båt som tilsynelatende er et fartsmonster ( klarer og kjøre over grensen men det er ikke den første båten de snur seg etter ) jeg syntes politibåter er noe av det bedre de gjør, skulle veldig gjerne hat flere av de og ha en app som forteller hvor disse er syntes jeg er helt tåpelig. de har det vanskelig nok og gjøre jobben sin og finne de som må taes uten at de lysskye menneskene på vannet skal ha ekstra hjelpemidler for og komme seg unna politiet

Har ikke politibåten ais?

Jaja, personlig syntes jeg det er ganske uinteressant. Og noe med den språklige stilen på hjemmesiden/facebooksiden deres tilsier at det kanskje ikke er helt tørre bak øra ennå. Men som politiet selv sier i artikkelen de lenker til "dette kan jo ha en prevantiv virkning også", og legger til at man aldri kan være sikker på at den er der som den oppgis å være. Politiet har jo også mulighet til å ha med seg denne app'en ombord. Så kan de se hvor trollene tror de er.

Ikke gjør dere dummere enn dere er folkens. Disse Facebookgruppene og "appene" er stort sett for de under 16 som gjerne vil være litt "jolleramp" uten å bli tauet inn pga av for stor motor, fart o.s.v. De er vel ikke bedre eller dårligere enn det vi var på samme alder? Tror tjenesten i liten grad er tiltenkt de med " styrepromille". :nonod:

Tviler igrunn på at det er noen her i forumet som tørr si at de er glade for denne appen, utenom de som vil lage krangel.

Ja la meg være idioten da. Og jeg har faktisk ikke til hensikt å krangle :)

Når politibåten en sjelden gang er ute og kontrollerer er det ganske få båter de rekker over. Med en slik varsling er det potensielt mange fler som blir obs på politibåten, og dermed oppfører seg skikkelig. Det er akkurat samme grunn til at UP fra tid til annen annonserer sine egne kontroller.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Har ikke politibåten ais?

Jo, men de slår den av. Iallfall i Oslo. Det har vært litt kritikk mot Politiet for akkurat det, det er mange som mener de bare burde slå av AIS når de driver aktiv kontroll. Mye av tiden på sjøen bruker de til generell patruljering, og da har det en sikkerhetseffekt om AIS er slått på.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Som seiler er jeg ikke glad i campingcruisere med tsunamilignende hekkbølger eller RIBer som flagrer forbi med 49 åringer i senpuberteten. De burde holde seg på land og heller svi gummi oppe i den gudsforlatte dalen de hører hjemme.

Denne spissformuleringen var bare for å poengtere at jeg mener politiets tilstedeværelse er både ønskelig og nødvendig.

Jeg ønsker appen velkommen, den sprer jo rykte som ild i tørt gress langt utenfor politibåtens rekkevidde og er den beste gratisreklamen Politiet kan få. Appen varsler sikkert også lenge etter at Politiet har lagt til Kai.

All pr er god pr, og hvis den samtidig kan skremme guttevalpene til folkeskikk er det bare flott.

Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...