No Angel Startet 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2014 Har en middelhavsbåt som etter 3 år i Norge har begynt å slippe skaien på vegger og tak i kabinen. Dette er typisk og sikkert mange som har prøvd flere metoder for å få dette pent igjen. Det er ikke veldig ille enda men det blir jo ikke bedre akkurat. Har sett flere tilsvarende båter hvor skaien kun holdes på plass av downlights, lysbrytere, lister og pentry. Har hørt om noen som injiserer lim med sprøyte og ruller skaien på plass men dette etterlater seg "myggstikk" i skaien og er jo ikke evigvarende når limet prøver å feste seg til en overflate som ikke er ren. Finnes det noen "knotter" å slå på plass i ett viss mønster (ikke skru) for å holde dette litt mer på plass? Blir seende ut som en pute omtrent men alternativet er å demontere hele kabinen og det blir litt vel mye jobb.. Noen med ideer eller erfaringer å dele her? På forhånd takk for alle svar Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
fredde1972 Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) Jeg la på fine tynne lister i taket når jeg fikk problemet... Men da må du skru... Redigert 21.Mars.2014 av fredde1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Kanskje det er løsningen bare jeg finner chrome/rustfritt. Må være ferdig fabrikerte pyntelister da, evt bestille i riktige lengder.. Hvor fikk du tak i dine? Kunne du delt ett bilde eller to kanskje? Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
index Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Eneste gode løsning er å demontere platene og trekke dem på ny med nytt skrogtrekk. Litt arbeid, men ikke så ille siden platene kan brukes om igjen. Lister etc. blir bare flikking og aldri 100%. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Honduras Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Ville vel tatt ned trekket, smurt underlaget med Casco våtromslim og lagt det pent på plass igjen. Noen bruker kontaktlim, men da har du null mulighet til å rette på ting hvis det havner litt skjevt. Samt at det ofte blir gulbrunt etter en tid. Med våtromslim blir limrester mer eller mindre usynlige, samt at du har tid til å jobbe trekket slett og fint. Har ikke gjort det selv, men lært av en som driver i faget. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
2556cb Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hvis det ikke er så mye som har løsnet ville jeg brukt kontaktlim på spray.Laget et lite hull og sprayet litt rund, ventet et minutt og trykket forsiktig sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Håvard Straume Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Ville vel tatt ned trekket, smurt underlaget med Casco våtromslim og lagt det pent på plass igjen. Noen bruker kontaktlim, men da har du null mulighet til å rette på ting hvis det havner litt skjevt. Samt at det ofte blir gulbrunt etter en tid. Med våtromslim blir limrester mer eller mindre usynlige, samt at du har tid til å jobbe trekket slett og fint. Har ikke gjort det selv, men lært av en som driver i fage E nett ferdi me å trekka cabinen i snekko mi om at. Eg prøvde føst med våtromslim, nåke so berre va bort kasta ti. Fekk tak i ein kontakt lim der ein faktisk hadde ca 5-10 sekund å justera på, denne limen holdt skikkelig når den va tørka i motsetning t våtromslimen. Da e vertfall MIN erfaring. Men i taket har ikkje eg brukt lim, der har eg berre stifta veldig stramt, og da ser ganske bra ut. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/97671-with-vitsi-13-prosjekt/ Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hei! Du kan bruke gulvlim til takplatene når dei er tekne ned sidan den limen er vesentleg rimlegare enn kontaktlim og er lett å justere. Elles er det berre kontaktlim som duger. Du treng ikkje prøve på noko anna på loddrette og konkave flater om du vil ha det skikkeleg. Elles er dette ikkje alltid lett om du har dobbeltkrumme flater. Ein lærer etterkvart, berre so synd dette, som so ofte ellers, først gjer seg til uttykk når ein er nesten ferdig. Nøye planlegging er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hva med følgende lettvinte løsning: kjøp en sprøyte og fyll den med kontaktlim. En sprøytespiss lager ikke merker. Stikk den gjennom skai, og pøs på med lim. Kan det funke? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Lån deg en håndrulle fra en taktekker (folietekker) og bruk sprøyte-metoden. Sprøyt inn lim, rull det ut og jevnt og inntil. Burde funke så det griner. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.