Jump to content

VP QA140A - Hvilket (annet og uoriginalt) silhus har jeg?


a_aa

Recommended Posts

Har kjøpt meg en gammel Draco 21 med en VP AQ140A, som den forrige eieren hadde skiftet mange komponenter på. Herunder et nytt silhus, som jeg oppdaget savnet en åpenbar dings i sin midte, nemlig silen :smiley:

 

Problemet er at da jeg bestilte og fikk den originale silen (# 831910) hos VP-forhandleren (B&M) her i Bergensområdet, passet den ikke :confused:

 

 

Mitt silhus synes å ha en innvendig diameter som er litt større enn original, og det er en blyanttykk pinne som stikker opp fra sentrum av bunnen - denne betinger et hull/hylse i bunnen av silen, som # 831910 ikke har... Noen som kjenner igjen beskrivelsen av silhuset, og kan gi et tips om hvilken sil som kan passe?

 

 

Originalsilen ser sånn ut: http://drevdelar.se/motordelar-bensin-4-6-cyl-arsmodell-1958-1993/kylsystem-impeller-termostat/b21-b23-b230-b250-16v/sil-for-varmevaxlare-b21-b23-b230.html

 

Vet noen om følgende sil (# 855409) kan passe for silhus med pinne opp fra bunnen?: http://drevdelar.se/motordelar-bensin-4-6-cyl-arsmodell-1958-1993/kylsystem-impeller-termostat/b21-b23-b230-b250-16v/sil-for-varmevaxlare-b230-b250-16v.html ?

 

 

Nå har jeg allerede kjørt en atskillige timer uten sil i silhuset :yesnod: Har jeg hatt råflaks når temperaturmåleren stadig viser normaltemperatur, eller er silen en siste skanse mot direkte uflaks?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for tipset! :thumbsup: Mener du å ta ut et stykke av vannrøret på sugesiden og sette et nytt filterhus, omtrentlig under forgasserne eller der omkring?

 

Hadde jo vært greit å utnytte silhuset så lenge jeg har det, så om noen har tips til sil som passer i et silhus med pinne opp fra senter av bunnen, tar jeg med stor glede i mot dette fortsatt!

 

 

(Tar også mot tips om hvordan jeg kan få korrigert QA140A til AQ140A i emnetittelen - jeg hater sånne trykkleifer, de trøbler det til når andre en gang kunne hatt nytte av å søke opp emnet...)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...