Tilde Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Siden jeg har samme motor av samme årsmodell på en av jollene på hytta, kan jeg bekrefte at Skipper Worse (igjen) har helt rett. Den skal ha 1% oljeblanding og ikke noe annet. Første innkjøringstank når motoren er ny skal ha noe fetere blanding, men etter dette skal det være 1% prosent i følge all dokumentasjon fra Yamaha. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
brekke Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 En 70-talls Suzuki DT 150 var på 9 hk, og brukte 4% oljeblanding. Suzuki benyttet slagvolumet til å angi motorstørrelsen på dekselet i stedet for HK-tall inntil siste halvdel av 70-tallet. DT 400 var f.eks en 25-hester. Det som står i instruksjonsboken er nok det som er rett. I dette tilfelle 1% på den aktuelle 9,9 hk. - Så fremt man benytter olje med rette spesifikasjoner. Jeg har en 2-takter med Autolube, og for sikkerhets skyld blander jeg inn 1% olje i den første tanken ved sesongsstart - slik at jeg kan se at Autolubesystemet fungerer med et etterhvert lavere nivå i oljetanken, før jeg resten av tiden fyller ren bensin på tanken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gh78 Svart 27.Januar.2015 Del på Facebook Svart 27.Januar.2015 Har oppgradert en 1986 Yamaha 9,9 med 15 hk forgasser og ny reed ventil. Etter å slitt med å få den til å gå rent på tomgang gikk jeg ned til 1% oljeblanding. Resultatet ble mye bedre gange. Legger til at det i manualer for Yamaha er anbefalt med 1% blanding. http://boatinfo.no/lib/yamaha/manuals/1984-1996yamaha.html Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.