Jump to content

Blanding Yamaha to takter


geirmund

Recommended Posts

Siden jeg har samme motor av samme årsmodell på en av jollene på hytta, kan jeg bekrefte at Skipper Worse (igjen) har helt rett.

Den skal ha 1% oljeblanding og ikke noe annet.

Første innkjøringstank når motoren er ny skal ha noe fetere blanding, men etter dette skal det være 1% prosent i følge all dokumentasjon fra Yamaha.

Link to post
Share on other sites

En 70-talls Suzuki DT 150 var på 9 hk, og brukte 4% oljeblanding. Suzuki benyttet slagvolumet til å angi motorstørrelsen på dekselet i stedet for HK-tall inntil siste halvdel av 70-tallet. DT 400 var f.eks en 25-hester.

 

Det som står i instruksjonsboken er nok det som er rett. I dette tilfelle 1% på den aktuelle 9,9 hk. - Så fremt man benytter olje med rette spesifikasjoner. Jeg har en 2-takter med Autolube, og for sikkerhets skyld blander jeg inn 1% olje i den første tanken ved sesongsstart - slik at jeg kan se at Autolubesystemet fungerer med et etterhvert lavere nivå i oljetanken, før jeg resten av tiden fyller ren bensin på tanken.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...