Hokky Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Kjøp med deg et drivanker.. Mye "kjekkere" med motorstans når man ikke driver sidelengs mot land i dårlig vær. Har du god nok avstand så rekker du gjerne å skifte dieselfilteret og da. Men jeg ville kjøpt med 2 sett med filtre og skiftet første gang før du forlater havn sånn at du vet hva du skal gjøre om det går tett og du stopper underveis. Det går mye kjappere når du har gjort det før og vet hva du holder på med. Lykke til med båtkjøp og god tur. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
marius53 Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Jeg skal begå meg ut på en litt kortere tur, fra Bergen og inn Sognefjorden. Noen som har noen tips til rute, noe man bør unngå? Har ikke studert kartet enda. Antar det er endel holmer og skjær fra Bergen og nordover til innløp til Sognefjorden. Hei på deg! Da må du segle alverstraumen og vidare til fonnesstraumen over fensfjorden og nordover,du har fleire valg der,men ein tur innom skjerjehamn ville eg ha kosta på meg. Mange fine plassar.Det er ein del straum når han fjærar og flør,så motorstopp er ikkje artigt på dei trangaste plassane.Utroleg flott tur. Helsing Marius Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Har forresten hørt at ved "jærens rev" kan det oppstå en del strøm, gjerne 6 knop som var din toppfart (?). Hvis du er skikkelig uheldig så har du motstrøm og i verstefall så ja, kommer du ingen vei.... Men løsningen er å gå lengre ut på dypet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.