Jump to content

uerfaren båtmann, kjøpt båt i Kristansand, kjøre til Bergen?

Hpdam

Recommended Posts

Kjøp med deg et drivanker.. Mye "kjekkere" med motorstans når man ikke driver sidelengs mot land i dårlig vær. Har du god nok avstand så rekker du gjerne å skifte dieselfilteret og da. Men jeg ville kjøpt med 2 sett med filtre og skiftet første gang før du forlater havn sånn at du vet hva du skal gjøre om det går tett og du stopper underveis. Det går mye kjappere når du har gjort det før og vet hva du holder på med.

Lykke til med båtkjøp og god tur. :smiley:

Jeg skal begå meg ut på en litt kortere tur, fra Bergen og inn Sognefjorden. Noen som har noen tips til rute, noe man bør unngå? Har ikke studert kartet enda. Antar det er endel holmer og skjær fra Bergen og nordover til innløp til Sognefjorden.

Hei på deg!

Da må du segle alverstraumen og vidare til fonnesstraumen over fensfjorden og nordover,du har fleire valg der,men ein tur innom skjerjehamn ville eg ha kosta på meg.

Mange fine plassar.Det er ein del straum når han fjærar og flør,så motorstopp er ikkje artigt på dei trangaste plassane.Utroleg flott tur.

Helsing Marius

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...