Jump to content

Sve 27/Windcraft 27 Erfaringer og svar


Brym

Recommended Posts

Det ble lagt ut en Windcraft 27 i går med en meget tynn annonsetekst. Fant en annonse om samme båt fra 2007, og ser det mangler noen knop men båten ser ellers like "pen" ut.

Nå vurderer jeg en Halco 29 Økonomi siden den har alt jeg vil ha, det eneste som Halcoen glipper på er sengeplasser. Det er fire sengeplasser i en Halco men da må salongen bygges om hver natt til den mindste sengen om bord, og der skal jeg (den største mannen ombord) og fruen sove siden ungene allerede er lagt i kabinen foran.... Ser på den kabalen som strevsom.

 

Men så ser jeg denne, har lest at denne ikke er på langt nær så god i sjøen som en Halco, men man kan ikke få i både pose og sekk. Er det ellers noe jeg burde vite om disse båtene på godt og vondt?

Liker:
-At det er 4 "faste" sengeplasser

-Motoren er grei type

-Farten

-Lukket båt

-Fast aksel

 

Liker ikke:

-At det mangler noen knop fra forrige annonse (kan jo være litt bløff fra forrige eiger).

-At det bare er to stoler i "salongen" oppe.

-At jeg ikke kjenner båttypen og dens rykte

 

Lagt ut i går:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47437839

Lagt ut i 2007:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=10274882

Link to post

Hei

 

Sve 27 har vært diskutert før er på forumet.

 

Se : https://baatplassen.no/i/topic/10945-sve-27-baattype-erfaringer/

 

Her er et av innleggene

//

SVE 27 ble ganske riktig støpt på Askøy (Florvåg) Opprinnelig et "spleiselag" som skrumpet inn etter hvert som arbeidet med plugg og former skred frem, til slutt var det 2 stykker igjen som leide ut formene til selvstøp. Det ble bygget ca 15 båter med forskjellige typer overbygg, den mest vellykkede ble utgaven med skyvedør og nedgang fra akterkabintaket. Formene ble etter hvert overtatt av et firma i Bergen (Dolvik båt så vidt jeg husker) og markedsført under navnet "Windcraft", men jeg tror ikke det ble produsert særlig mange eksemplarer. Jeg støpte selv 2 stykker, den ene for hekkagr, den andre for innenbordsmotor. Den første ble solgt før motor ble installert, den andre innredet jeg ferdig, og hadde i flere år. Vi la ned mye planlegging og arbeid i innredning, og fikk en praktisk og grei båt, men det var ganske varierende løsninger og kvalitet på arbeidet på en del av de båtene som ble bygget. Båten var rimelig lettdrevet (26 knop maxfart med 180 hk BMW) og hadde brukbare sjøegenskaper, med unntak av i låringssjø; da levde den sitt eget liv, og giret ganske mye. Den mest aktive opplevelsen jeg har hatt på sjøen, var en tur sørover Sletta i stiv nordvestakuling. Adskillige liter svette, vannblemmer i nevene og avslitt lakk på teakrattet etter all rattinga - overbevist om at dette var siste gang jeg ville sette mine bein i båten. Men under vanlige forhold var den grei, og sikkert ikke verre enn enkelte andre halvplanere
//

Link to post
  • 3 år senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...