Tullekopp1 Startet 28.Mars.2014 Del på Facebook Startet 28.Mars.2014 Hei alle sammen; Jeg har kjøpt meg en masse arbeid, men samtidig noe som skal bli et smykke av en båt med litt tid og innsats. Har begynt jobben på styrehus, og vil jobbe meg nedover - bokstavlig talt. Motor starter og går, fint som bare det. Motor er en Suzuki 92 mod tror jeg, og båt en Tresfjord, eller Kjøpstad sjark 77 mod. Den er fullt ut rigget for fiske. Under aksling fant jeg noen små røde tanker, delvis skjult av en form for tøystykke. Disse kan minne om små "dykkerflasker", brannslukningsapparat e.l. Noen som vet hva de gjør under der ? Tøystykket over sitter veldig fast, og jeg vil ikke "rive å dra" dette vekk, om det er der av en god grunn. Legger ved noen bilder. https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54155/20140327_160555.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/54/54155/20140220_165340.jpg Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Hei, og velkommen til BP. Kan disse "tankene" være noe som er lagt dit som ballast? Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Tullekopp1 Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Tenkt på det, men de virker litt små for det formålet, da båt er registrert som 7 tonn, og disse tankene ikke ser ut til å være mer en ca 5 kilos tanker om de er fylt med vann. Så noen få (tror det er 4 stk) virker litt lite til å stabilisere båt. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Finnes mye annet tungt det går ann å fylle dem med også Jeg ville uansett startet med å vaske hele området skikkelig, kanskje klarer du da å se hvordan det hele henger sammen. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Fjord28cs Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Kanskje du har overtatt en gammel smuglerskøyte, og det er edle dråper i flaskene? Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Må jo være reserve tankene som ligger der, eller proviant te kjølsvinet :-P Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Er du sikker på at motoren er ein Suzuki? Er det påhengsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Tullekopp1 Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 For prøve å rengjøre nede i der, mye gml olje, og annet gris.... Gleder meg ......ikke :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tullekopp1 Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 50 hk innenbords motor type "japse" tror det var en Suzuki.. men kan være jeg husker feil i farten. Sitér dette innlegget Link to post
Stormblåst Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Trur og dette er ballast,sikkert fulle med blylodd. Tipper det er en isuzu motor,uansett en skikkelig bra båt du har skaffet deg Sitér dette innlegget Link to post
Tullekopp1 Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2014 Isuzu var det ja... koser meg med båten, holder på å pusse opp, eller egentlig pusse ned, alt over vanns no. Kose jobb. Funnet minst 4 lag med maling - ihvertfall 4 forskjellige farger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.