Jump to content

Tetningsmasse på oljeuttak på girkasse?

nordan family 27

Recommended Posts

her skal det vel ikke brukes noen pakning ?

Er ikke dette av samme prinsipp som f.eks høytrykksrør på dieseldyser.
Det er en konisk kobling som skal ligge an mot røret, DVs at disse passer som hånd i hanske når det trekkes til med rett moment.

Bruk av tettemiddel her risikerer vel forurensing av anleggsflaten for koblingen med påfølgende fare for lekkasje ?

Jon

Det er nok som Mateco sier her vil jeg tro, Dowetypakning (DBS) mellom ansatsnippel og huset i kassa, og konsike anleggsflater mellom rør/slange og nippel. Atslå, ikke tetningsmateriale på dette :smiley:

Hvis du skrur nippelen av kassa, legg merke til om det er en stålskive med en påvulket gummiring under nippelen. Det er pakningen. De kan brukes om igjen hvis gummien er intakt. Men siden det er snakk om ei gammel havarert gearkasse bør du nok spandere en femmer på ny pakning :giggle:

Det som skulle være fort gjort tok innpå to timer - satt skikkelig. Men det var ikke noe pakning å se, kan det være selvtettende gjenger? På den 'nye' kassa var de så vidt inni, mens på den gamle er de langt inne (de har jeg ikke klart å få ut ennå, sitte noe forferdelig, må kjøpe meg skrustikke)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...