nordan family 27 Startet 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2014 Har skaffet en annen girkasse enn den som gikk i stykker, men vil bruke den gamle oljekjøleren. Men uttaket passer ikke helt, så jeg vil skru over de fra den gamle kassa. Men brukes det noen tetning i gjengene her? Det står vel trykk her. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Hei Om det er gjengene på koplingene på slangene du mener ? Så trenger du ikke noe tettestoff på disse. larss Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Mener den koblingen som står inn på girkassa - gjengene inn i kassa som holden koblingen fast til kassa. Sitér dette innlegget Link to post
Hydro29 Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Dersom du har behov for gjengetetting så kan du rense gjengene med Loctite 7063 og deretter bruke Loctite 577. Tåler trykk, girolje og temperatur. Dersom du en skal demontere så 577 demonterbar. Låsestyrken er det vi kaller middels. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Bruk en DBS pakning http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=2631 Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Janoho Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 her skal det vel ikke brukes noen pakning ? Er ikke dette av samme prinsipp som f.eks høytrykksrør på dieseldyser.Det er en konisk kobling som skal ligge an mot røret, DVs at disse passer som hånd i hanske når det trekkes til med rett moment. Bruk av tettemiddel her risikerer vel forurensing av anleggsflaten for koblingen med påfølgende fare for lekkasje ? Jon Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Jeg får skru den ut og legge frem et bilde når den er ute Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Jeg har forstått det slik at det er snakk om tetning mellom nippelen og gods i kassa ? I såfall er det DBS pakning som gjelder ! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Komodo Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Det er nok som Mateco sier her vil jeg tro, Dowetypakning (DBS) mellom ansatsnippel og huset i kassa, og konsike anleggsflater mellom rør/slange og nippel. Atslå, ikke tetningsmateriale på dette Hvis du skrur nippelen av kassa, legg merke til om det er en stålskive med en påvulket gummiring under nippelen. Det er pakningen. De kan brukes om igjen hvis gummien er intakt. Men siden det er snakk om ei gammel havarert gearkasse bør du nok spandere en femmer på ny pakning Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nordan family 27 Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Ja det er lettere å gjøre ting nå på garasjegulvet enn når det er montert trangt og utilgjengelig. Sikkert et dumt spørsmål, men hvor får jeg kjøpt egnet pakning uten å bestilke på nett (tar vel lengre tid)? Skrur ut i morgen, så får jeg sett hva som evt er der fra før Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Tess og Hydroscand har slike dowty-pakninger som hyllevare. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nordan family 27 Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Det som skulle være fort gjort tok innpå to timer - satt skikkelig. Men det var ikke noe pakning å se, kan det være selvtettende gjenger? På den 'nye' kassa var de så vidt inni, mens på den gamle er de langt inne (de har jeg ikke klart å få ut ennå, sitte noe forferdelig, må kjøpe meg skrustikke) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 , mens på den gamle er de langt inne (de har jeg ikke klart å få ut ennå, sitte noe forferdelig, må kjøpe meg skrustikke) Prøv med litt varme. Hvis de er montert med locktite e.l. hjelper det veldig å varme opp til 100-120 grader Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.