Jump to content

Askeladden 445 Chaser: erfaringer ?

stjaniblai

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ny her på forumet og er i gang med å kjøpe min første båt som skal være glede for meg og min 5 år gamle datter. Prisen som jeg satser på er: 100-150.000. Jeg har båtplass men vil gerne båt som jeg kan legge på tilhenger og reise med. Jeg har kun vanlig stasjonsvogn og båten må derfor ikke være for tung eller for vanskelig å sett ut på sjøen fra henger.

Jeg vurderer 15 fot Askeladden Chaser med 50 hk. motor. Dette ser ut som veldig praktisk båt men frikter plassmangel og plass for bene?

Jeg vurderer også 17 ft. båter like som Askeladden Invader eller Yamarin 5220 skjærgårdsjeep.

Jeg blir takknemlig hvis noen vil gjerne dele deres erfaringer på dette?

Mvh. Stjaniblai

Har ingen erfaring med 5 åringer, men det er ikke noe kabin på 445 til å duppe i.. Mulig det ikke er aktuelt.. Ville vurdert uttern d55.. Kan kanskje få den ned i rett pris.?

Jeg har hatt henger båt noen år, den største 19 fot og 850 kg ca. Det viktigste er en god henger.. Jeg og en medhjelper brukte 3-5 min fra bilen var på rampen til båten var godt på hengeren..

Har du hengerlappen?

Ellers er 445 chaser en pen liten båt, men litt trang som du sier..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 1 måned senere...

Litt sent svar men jeg svarer allikevel. Kanskje du allerede har kjøpt båt?

Jeg kjøpte selv en Chaser sist høst. 2008 modell med 50 HK Mercury. Jeg var skeptisk til størrelsen, men etter å ha jobbet litt med båten er jeg ikke bekymret lengre. Klart det er en liten båt, men det er ikke så trangt som en skulle frykte. Tror ikke du skal ha forhåpninger om å benytte kabinen til noe annet enn lagring. Jeg har to bensintanker akter og vil ha alt annet fremme i ”kabinen”. Da blir båten ryddig og man får utnyttet båten ellers maksimalt. Når det gjelder benplass kan stolene justeres for å få bedre plass og riktig sittestilling. Har også et lite bord som kan benyttes til en enkel lunsj eller lignende. Bordet ligger for øvrig i kabinen når det ikke er i bruk. Dette er nok en mest en kjørebåt. Ville ikke hatt den som hyttebåt hvor mye skal flyttes frem og tilbake. Da tror jeg den blir for trang.

Kan legge ut noen bilder om du ønsker.

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Her kommer det noen bilder fra Namsos av Askeladden 445 Chaser. Ble ikke som forventet dette da det er motorproblemer på den og det på første turen. Håper å finne ut av det i løpet av ferien. Hvis ikke blir det tur(er) med 430'en som kan sees i første bilde.

Er det spesielle bilder du ønsker er det bare å si ifra.

Bilde fra hytta i Namsos:

img_6734.jpg

Bilde fra gjestekaia i Namsos.

img_6732.jpg

Nok et bilde fra samme plass:

img_6730.jpg

På vei mot Sundsøya. Skjerpa på babord side:

img_6728.jpg

Siste bilde på vei gjennom Trongsundet:

img_6729.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...