ole andre Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 hei noen som har en smøreolje til steyr å anbefale?utenom orginal oljen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Originalolje? Vanlig 10w-40 eller 15w-40 går fint ann å bruke. Om du kjøper fra Biltema eller noen andre vil ikkje motoren merke noe av. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
POL Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Har samme motor. Har brukt Kroon-Oil-Emperol 10W-40 fra Norsk Industriolje. Etter leverandørens utsagn var denne anbefalt av Steyr. Vet ikke om det stemmer. Ellers har jeg en drifts- og vedlikeholdsmanual - (9 utgave januar 2009 side 18) - der det står Shell Rimula Ultra 10W-40. Alltid mange meninger om dette med olje. Er tilbøyelig til og være enig med "bellen" i innlegget over. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ole andre Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 biltema olje blir ikke aktuelt:) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Gidder ikke å starte noen diskusjon om biltema olje, den er sikkert helt fin. Jeg bruker Castrol produkter på mine ting og er veldig fornøyd. (hadde sikkert vært like fornøyd med biltema)... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ole andre Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 sant så sant,men castrol er bra,biltema duger nok det å Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SoBo Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 I utgangspunktet skal denne motoren ha syntetisk 10 - 60 olje. Da minker det vel på alternativene. Importøren har godt god for syntetisk 5 -- 50, Men mener den skal være av B3 - B4 spec. Det beste er å ta en telefon til Univa. De vet. http://univa.no/ Quote Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts