Træfot Startet 3.April.2014 Del på Facebook Startet 3.April.2014 Jeg skiftet dieselfilteret på perkins 4.108, på det nye filteret var det to store pakninger som var lett å plassere. Det var også med en O-ring (ca 15mm) som jeg ikke fant noen naturlig plass til, å tenkte at det sikkert var til andre modeller, så jeg brukte ikke den. Da jeg luftet systemet etterpå gikk det så lett, og min første tanke var at det gamle filteret var temmelig tett. Men nå uroer jeg meg med tanken på at kanskje den O-ringen absolutt skulle vært der og at diesel-luftigen gikk så lett pga lekkasje (bye pass). Motoren startet lett å gikk som ei klokke, bare på tomgang i 10-15 minutter. Noen kloke hoder her i forumet som vet om jeg uroer meg unødvendig? Om O-ringen skal brukes lurer jeg på om noen vet hvor O-ringen skal sitte? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Den skal sitte på sentertappen som skiller filtrert diesel på vei ut og ufiltrert diesel i filteret. Se link side 3. Ville skrudd det fra hverandre og skiftet den ca 15 mm o-ring. http://www.tadiesels.com/assets/docs/tech/Bleeding_Fuel_System_and_Filter%20Changing.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.April.2014 Del på Facebook Svart 3.April.2014 Det skal vel enten sitte på toppen (midten av filter)eller bunn midten hvor man skrur fast filter eller vannutskiller lokket. Har du bilder av filterholderen. Hvis du ikke brukte o ringen sitter vel den gamle på fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Træfot Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Takker for informative svar og for nyttig link. Jeg skal demontere filteret å sette på den nye O-ringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.