b0bla Startet 4.April.2014 Del på Facebook Startet 4.April.2014 Har en Ibiza med teakdørken som det er behov for å behandle i år. Planene er å pusse den ned før jeg skal lakkere eller olje. Vurderer å bruke Owatrol D1 og D2. Er det noen som anbefaler noe annet? Bør jeg gå for å lakkere eller olje? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Min var lakkert, men synes ikke det var noe fint så jeg skrapte det vekk og oljet den. Syns den er ser mye mer naturlig og livlig ut da:) Brukte 80 og 120 papir til å pusse med, og oljet med Hempel teakolje. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 lakkere = pest olje = kolera Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Jeg har en bowrider, og jeg gikk for pest tydligvis.... :) Slipet ned dørken som tidligere var oljet, og lakkerte den opp med Epifanes klar teaklakk. Resultatet ble veldig blank og vakkert, og jeg liker det mye bedre enn den oljede dørken som tidligere eier hadde hatt. Er nok snakk om smak og behag, ihvertfall på "godværsbåter". Nå skal det sies at dersom dette hadde vært et teakdekk, hadde jeg nok kanskje oljet. For med mye vann på dørken kan det bli litt mer glatt enn en oljet dørk. Men jeg har sjelden vann på dørken, og skulle man skli faller man ned på en sittebenk, og ikke i sjøen. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Nagel Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Olje: det blir pent og matt Lakk: joda, pent nok, men blir veldig glatt når det blir vått ( og det blir det jo gjerne på båt) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Olje utvendig Lakk innvendig Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Ubehandlet teak er som en kvinde, der ikke fjerner hår: Det er det naturlige look, men ikke så sexet... PS. Jeg har ubehandlet teak. På båden, altså. Sitér dette innlegget Link to post
MatBaug Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt en dyprens i stedet for å slipe. Sparer både dekket og armene! Har god erfaring med Owatrols Deep Cleaner og Deck Cleaner. Den første renser og fjerner all tidligere behandling, mens den andre lysner teaken tilbake til naturlig brunt. Her er behandlingen gjort på en Goldfish Jeg pleier å bruke Snappy sin teaksealer etterpå. Den gir et brunt utseende, samtidig som den ikke blir glatt. Virkelig å anbefale! Produktene har de hos Watski-forhandlere. Jernia Skillebekk pleier å ha disse på lager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.