Jump to content

Lakkere eller olje teakdørken?

b0bla

Recommended Posts

Jeg har en bowrider, og jeg gikk for pest tydligvis.... :)

Slipet ned dørken som tidligere var oljet, og lakkerte den opp med Epifanes klar teaklakk.

Resultatet ble veldig blank og vakkert, og jeg liker det mye bedre enn den oljede dørken som tidligere eier hadde hatt.

Er nok snakk om smak og behag, ihvertfall på "godværsbåter".

Nå skal det sies at dersom dette hadde vært et teakdekk, hadde jeg nok kanskje oljet. For med mye vann på dørken kan det bli litt mer glatt enn en oljet dørk. Men jeg har sjelden vann på dørken, og skulle man skli faller man ned på en sittebenk, og ikke i sjøen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt en dyprens i stedet for å slipe. Sparer både dekket og armene!

Har god erfaring med Owatrols Deep Cleaner og Deck Cleaner. Den første renser og fjerner all tidligere behandling, mens den andre lysner teaken tilbake til naturlig brunt.

Her er behandlingen gjort på en Goldfish

bilde

Jeg pleier å bruke Snappy sin teaksealer etterpå. Den gir et brunt utseende, samtidig som den ikke blir glatt. Virkelig å anbefale!

Produktene har de hos Watski-forhandlere. Jernia Skillebekk pleier å ha disse på lager

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...