Jump to content

Nok en hentetur Bergen - Skjebergkilen, fra 11.04


Lars O

Recommended Posts

Da ser det endelig ut som at båten blir klar til henting i helgen.

Det som i utgangspunktet skulle bli en kosetur med familien, er nå blitt til en transportetappe hvor målet er å få båten vekk fra Bergen så fort som mulig....!

 

I fjor høst ble det kjøpt båt via megler i Bergen for levering ca nå.

Vi gledet oss til å hente en båt som ble lovet polert - kalesje skulle syes over - dollbord dreneres - motorer gås over av Bjørdal & Madsen og montere ny kartplotter på fly.

Kartplotteren står i kontrakten, resten var etter avtale med megler ( slår meg selv i hodet for å stole på meglere )

I tillegg var det en forsikringskade som var godkjent, Liten skade og skifte av fenderlist. Dette er gjort av Frydenbø Marine i Dollviken og heldigvis hadde de forsikringselskapet som oppdragsgiver.

Frydenbø har også vært flinke til å informere underveis.

 

Det var bare å bruke vinteren til å glede seg, men den gang ei.

Megleren ble utilgjengelig i januar.....hm

Ingenting er gjort i hht avtale

Det viser seg at "halve Bergen" er svindlet - folk vet ikke hvor innleverte båter befinner seg, penger er borte osv.

Jeg er for såvidt heldig, arbeidstimer og noen få båtpenger får båten på stell, andre derimot........leit.

Snakket med forrige eier og han hadde betalt for alt som skulle gjøres. Kampen om plotteren får vi ta en dialog på når båten er i hjemmehavn.

 

Mens jeg skriver dette, ringer Frydenbø og forteller at båten er klar :-)

Flybillett er bestilt til i morgen og vi regner med å komme av gårde tidlig på fredag. Heldigvis har jeg kontroll på alle nøkler til båten om megler skulle finne på noe "smart".

 

Båten er en 2003 mod Jeanneau Prestige 36 og dere finner oss på Marinetraffic som: Le Mante

 

Lars O

Link to post
Share on other sites

OK. Det respekterer jeg. Så det er personen og ikke firmaet, eller? Hvis firmaet fortsatt eksisterer så kan du jo hjelpe andre med å advare, men jeg skal verken ødelegge tråden eller presse deg. Du får bare si fra om du trenger noe hjelp, råd av noen art. Bor like ved Dolviken. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Vi er klar for nok en tur kysten rundt. Og så krysser vi fingrene for at turen med alle de fantastiske personene her på BP gjør at din nedtur med megler blir opptur og super start på sesongen! Vi gleder oss!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Uffda, en lei start! Men fortvil ikke, etter en tur rundt kysten så hersker det lutter lykke og glede, skal du se! :yesnod:

Gratulerer med strålende flott skute! Og du, pass godt på henne! Du vet jeg har et spesielt forhold til Le Mante!

God tur hjemover, jeg "blir med" på turen! :yesnod::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Trist å høre at din handel også har fått en liten bismak etter å ha benyttet en useriøs megler. Bra at alt ser ut til å løse seg uten alt for store tap.

 

Skulle inderlig gjerne ha hengt meg på dere rundt kysten, men båten min blir dessverre ikke klar før i begynnelsen av uke 18. Jeg må derfor nøye meg med å følge dere via BP og MarineTraffic. Dessuten skal gamlebåten overleveres til ny eier på lørdag.

 

Riktig god tur :thumbsup: !

Link to post
Share on other sites

Det må jeg si! Ikke noe dikkedarier. Regner jo i Bergen idag, men i ferd med å lette nå. Min hypotese er at dere får bra vær, det sa iallefall tiåringen min når hun (miljøskadd som hun er) måtte sjekke dagens vær på Yr før hun gikk på skolen. :-) Lite vind på Jæren og Lista i morgen.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Vel, han betaler ikke for dieselen - så vi får nå se! :smiley:

I følge Yr bør vi komme lengst mulig fredag. Om alt går vår vei er jeg fornøyd med Kr.Sand.

Skjebergkilen er innen rekkevidde lørdag om ting går vår vei....om ikke er det noe som heter søndag og.

Link to post
Share on other sites

Takk for det, ash

Flyet lander 1935 og mannskapet henter meg. I følge Hpb70 skal vi bunkre i Bekkjavik i kveld og være hjemme sent fredag....... :rolleyes:

 

Lars O

Moderate ambisjoner med andre ord, hehe ;-)

Med 2 x 63p i den båten og godt vær så er det verste at det hadde vært mulig også....

 

God tur hjemover og husk plenty med bilder og oppdateringer underveis :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God tur hjem med knall-motorisert Prestige 36 !

 

Vi følger dere på ferden. Det ser jo ut som dere får flott vær og sol når dere passerer syd-tippen av landet vårt :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...