Jump to content

Bytte av tenningslås. Noen som kan gi meg noen tips

Roger og Olina

Recommended Posts

Jeg må bytte tenningslås. Den gamle "krangler" så det holder. Kjøpte en ny i dag og den har tre slike til å feste ledningene på. Det har den gamle også. Men på den gamle står det ikke en skit? Hvordan vet jeg da om jeg kobler riktig? På den nye står det: ST / IG / B Legger ved 2 bilder. Tar i mot hjelp med stor takk :smiley:

Dette er den som står i nå:

bilde

Så den nye:

bilde

Hei,. Har ikke sett typen før, men kan tenke meg at trømførende fra batteri skal kobles til B. IG er sikkert det samme som tenning på ( strøm til instrumenter og ladekrets), og ST er sikkert til start. Hvis du har et multimeter kan du jo måle dette ut.

Enig med dette.

og videre: Den tjukkaste ledningen på den gamle, skal til B. Den andre som der er berre ein ledning på, skal til ST, og resten på IG.

Test: løys den raude ledningen heilt til høgre i bildet, og lett den borti den tjukkaste, so skal starterern begynna å gå.

Magne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...