eiju Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Har 2 KAD 43 med DPE drev. Gikk i marsjfart, 3200 omdr, da drevet plutselig koblet ut. Kobler ikke inn igjen. Hørte ikke noen ulyd da det skjedde, heller ikke da jeg kom til kai og startet feilsøking. Fikk ihvertfall opplevd fordelen med 2 motorer:-( Noen forslag på hva det kan være? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Julie III Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Kan være gearvaier har røket, eller at den har hoppet av på gearsjalter på drevet. Ville sjekket dette først ihvertfall. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
eiju Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Har tenkt, og håpet på det ja Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
eiju Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Da har jeg fått sjekket girwire og det ser OK ut. Propellene på det defekte drevet står fast, mens på det andre kan de dreies, så det virker vel som det er noe innvendig i drevet? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Julie III Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Du har kikket bak dekselet på drevet og sett at sjalteren beveger seg? Ikke minst at den beveger seg nok? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
eiju Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Skal på land imorgen håper jeg. Hang litt i en kran idag og det så helt likt ut på begge drev, bortsett fra at propellene på det som ikke virker sto helt fast. De skal jo kunne dreies når de står i fri, må jo blokkere de for å løsne propellene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
eiju Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Kommet på land. Endel skade på propellene på drevet, har nok vært borti noe. Virker noe knust inni nedre veksel. Har levert drevet til reperatør. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Har du truffet noe i vannet eller bunn så er vel dette en forsikringssak. Tror forsikringsselskapet setter pris på å være orientert før du begynner å skru. Kanskje vil de ha en takstmann til å se på det først. Quote Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.