With68 Startet 14.April.2014 Del på Facebook Startet 14.April.2014 Hei Jeg har en eldre Johnson 50 med hydraulisk tilt/ hjelpesylinder. Denne sitter fast i øvre stilling. Det er en hendel på siden av motorfeste som jeg tror er til å regulere den med, men det skjer ingen ting når jeg vrir på denne. Jeg kjøpte motoren for et par år siden, men den kom aldri i bruk. Jeg vet derfor ikke hvordan dette systemet egentlig skal fungere. Håper noen kan komme med noen tips. Litt upraktisk med motor som er over vannet til en hver tid Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 14.April.2014 Del på Facebook Svart 14.April.2014 Det skal være en ventil som du kan åpne,slik at motoren kan vippes manuelt opp og ned. Det er litt knotete å holde på med dette når motoren ikke står på båt eller bukk... Dette ser ut som kun powertilt ikke trim? Systemet består av en elektrisk motor som driver ei hydralikkpumpe. Som igjen pumper hydralikkolje for å presse stanga i sylinderen opp. Betjeningen pleier å være en bryter som styrer strømmen til 2 stk rele,en for opp og en for ned. Sitér dette innlegget Link to post
With68 Svart 14.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2014 Hei Det ser ikke ut som denne her elektrisk det jeg kan se. Det virker kun som en hjelpesylinder som hjelper til å løfte motoren. Hendelen på siden har en wire forbindelse ned til noe som virker som en ventil, men det er ingen reaksjon når jeg vrir på denne hendelen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 14.April.2014 Del på Facebook Svart 14.April.2014 Ok,er det den svarte kabelen midt på der,som går opp til håndtaket? Den hvite der,er det hydralikkrør eller bare en plastslange til noe annet? Vet du årsmodell og evnt. modellnummer kan du kikke litt på tegningene her: http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
With68 Svart 14.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2014 Hei Den svarte er wiren. Den vite ser ut som en strømledning/jordledning. Det som er litt rart er at det ikke er noen ledning for strøm inn, noe en skulle tro det måtte være hvis den var elektrisk. Jeg sliter litt med eksakt alder og modell siden plata der dette står er borte. Jeg får se litt mer på den i kveld og ta noen flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 14.April.2014 Del på Facebook Svart 14.April.2014 Hvis du har bilde av hele motoren med dekselet på vet sikkert noen her inne ca årsmodell. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 14.April.2014 Del på Facebook Svart 14.April.2014 Det er bare en hjelpesylinder , de er ofte utsat for lekkasje . Det står gass under trykk inne i den som hjelper deg med å heve motoren i riktig tilt høyde . Det er ingen tiltpinne på denne motoren . Men prøv og løsne de store muttere på tiltrøret , det kan være den henger i tiltrøret ! Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.