Jump to content

Hydraulisk tilt Johnson sitter fast

With68

Recommended Posts

Hei

Jeg har en eldre Johnson 50 med hydraulisk tilt/ hjelpesylinder. Denne sitter fast i øvre stilling. Det er en hendel på siden av motorfeste som jeg tror er til å regulere den med, men det skjer ingen ting når jeg vrir på denne. Jeg kjøpte motoren for et par år siden, men den kom aldri i bruk. Jeg vet derfor ikke hvordan dette systemet egentlig skal fungere.

Håper noen kan komme med noen tips.

Litt upraktisk med motor som er over vannet til en hver tid :sad:

bilde

Det skal være en ventil som du kan åpne,slik at motoren kan vippes manuelt opp og ned.

Det er litt knotete å holde på med dette når motoren ikke står på båt eller bukk...

Dette ser ut som kun powertilt ikke trim?

Systemet består av en elektrisk motor som driver ei hydralikkpumpe. Som igjen pumper hydralikkolje for å presse stanga i sylinderen opp.

Betjeningen pleier å være en bryter som styrer strømmen til 2 stk rele,en for opp og en for ned.

Hei

Den svarte er wiren. Den vite ser ut som en strømledning/jordledning. Det som er litt rart er at det ikke er noen ledning for strøm inn, noe en skulle tro det måtte være hvis den var elektrisk. Jeg sliter litt med eksakt alder og modell siden plata der dette står er borte.

Jeg får se litt mer på den i kveld og ta noen flere bilder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...