BØstrøm Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Har båten min liggende ute for salg, og en av intressentene heter Ralph Darren. Han har, uten å ha sett båten, akseptert salgssum, og vil gjerne betale via Pay Pal, før han sender en skipper for å seile den avgårde. Korrenspondansen foregår på engelsk. Dette virker nesten for lettvint på meg, og jeg aner at det kommer noe mer hvis jeg fortsetter, oppgir PayPal kontonummer mm. En annen ting er jo at jeg gjerne seiler båten til nesten hvor det skulle være, bare for turens skyld. Han oppgir videre at båten er en gave til en bekjent av ham. Noen andre som har vært i salgsforhandling med Ralph Darren? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fairline36. Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Høres litt tvilsomt ut Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Klassisk fupnummer. Søg her på forum eller på nettet, så vil du finde flere indlæg om dette. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Høres ut som en hyggelig kar denne Darren, en man kan stole på Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Hørtes like fristende ut som å stikke fingeren inn i ett vepsebol... Hold deg så langt unna som nissen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 He he. Googlet navnet, og fant en spansk og en polsk tekst, den ene refererte til helt identisk melding som jeg fikk fra Ralph. Han har nok masse penger denne karen, som kan kjøpe usett i alle verdenshjørner. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 (edited) Pay Pal er rimelig sikker, og hvis du venter til det avtalte beløpet er på din konto ville ikke jeg hatt betenkeligheter med dette. Kjøper ser ikke din konto, og da han betaler inn til Pay Pal er det de som står ansvarlige for kreditverdigheten til kjøper. Ellers er jeg jo enig at dette synes å være et noe eiendommelig transaksjonsforslag. Edited April 15, 2014 by REM (see edit history) Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 OK. Da skal jeg gi ham PayPalinfo,bare for å få bekreftet mine mistanker. Ser jeg pengene på konto, skal jeg tegne ett kryss i himmelen. Men, som reklamen sier, lottomillionærer er ikke som alle andre millionærer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Adland Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Pay pal blir også svindlet, eg fikk link til noe som for meg såg ut som paypal sine sider, men når eg sendte linken til paypal var det liten tvil om at det var svindel. Be han komme med kjøpesummen kontant, helst i kronestykker, så tenker eg du ikkje hører fra han.. Svindel, garantert! Quote Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Det er vel ikke så mange andre heller som gidder betale en halv million i kronestykker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Himmel og hav. Jeg kan ikke fatte at noen fortsatt sier "dette er greit" i 2014. Denne svindelmetoden har vært beskrevet opp og i mente 1000vis av ganger på nettet siden begynelsen på nettkjøp. Ikke gi mannen noe som helst, med mindre du har lyst til å tape et spann med penger. Se på fakta: 1. Han aksepterer summen uten å blunke, Hvem gjør det i et råttent båtmarked idag? 2. Hvor unik er båten din egentlig? Så unik at noen kjøper den usett? 3. Du har funnet navnet hans andre steder på nettet med lik tekst på mailene. 4. Ingen betalingsmetode er dønn sikker bortsett fra cash, krysset sjekk og bankgaranti. Hvis det går som en høne, lukter som ei høne og sier kluk-klukk er det oftest ei høne Med beste ønsker Bavaria32sport Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Bra oppsummert Bavaria. Får meg til å tenke på slakteren, som ble utsatt for solide fru Ludmilla. Vel fremme ved slaktedisken kom det bestemt at: jeg skal ha ei svær høne. Ja,repliserte han, jeg har hørt snakk om det..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bidevind Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Himmel og hav. Jeg kan ikke fatte at noen fortsatt sier "dette er greit" ... Med beste ønsker Bavaria32sport Helt enig i dette og resten av din kommentar. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pksp Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Hold deg unna! Klassisk svindel dette her. Kjenner igjen dette da jeg solgte en bil i fjor. Bare å ignorere. Ikke gi han Paypal adressen din engang. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 @BØStrøm: Var ikke meningen å blåse meg opp. Men ikke gi mannen noe som helst :-) Har han din Paypal brukerid, er passordet bare et Heartbleed borte :-) Vær forsiktig med hva som gies ut og hvor. Med ønske om en flott påske! Mvh Bavaria32sport Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
BØstrøm Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Hører på deg Bavaria. Var egentlig igang med å lage PayPalkonto og greier, men gidder ikke fullføre registreringen der. Jeg har svart(før jeg startet tråden her) at jeg ikke selger uten at kjøper, eller representant, ser båten, samt at jeg vil sette opp kontrakt sammen med kjøper. Jo mer jeg tenker på det, jo mer usannsynlig er det selvfølgelig. Bare litt nysgjerrig på hva Ralphs neste trekk ville vært. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Kan du ikke sende en kopi av mailen til Paypal Norge og be om en vurdering? Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Bidevind Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Hva skal det være godt for? Det jeg gjør i slike tilfeller, og som jeg anbefaler andre, er å ikke gjøre noe annet enn å slette mailen. That's it. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Eg trur kjøper kan opprette tvist og ikkje godta at de betaler ut. Innen den tid er kanskje båten levert. Mulig eg blander med tjenester ebay leverer. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Pksp Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Stemmer det Sæbø. De oppretter en tvistesak og det går ofte i kjøperens favør, da det er mye svindel der ute. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Athene Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Man kan visst ikke være for forsiktig... En bekjent opplevde at egen bank (muntlig) bekreftet at penger var kommet inn på konto (overføring fra en utenlands bank). Dermed leverte han ut varene. Allikevel greide kjøper å ordne det slik at det etter noen dager ikke var penger på konto allikevel.. Banken bare beklaget og hadde angivelig ikke noe ansvar for at pengene ikke var der allikevel... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Lurer på om samme Ralph Darren, også er med I UK Mobile Lottery. Som jeg fikk SMS fra, for noen uker siden om at jeg hadde vunnet £ 2 500 000,- Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 (edited) Eg trur kjøper kan opprette tvist og ikkje godta at de betaler ut. Innen den tid er kanskje båten levert. Mulig eg blander med tjenester ebay leverer.Man kan innen 40 dager oprette en såkalt "dispute".Da er selvfølgelig båten overlevert og kjøper fremstiller den som et verdiløst vrak og at han fått katta i sekken. Som nevnt over går ofte dette i kjøper favør og pengene trekkes tilbake. Eller så er en mulighet det som Bavaria 32 sport skriver, at de er ute etter å tappe kortet som er koblet opp mot PP kontoen din. Hold deg langt unna er mitt råd og ikke gi bort noe som helst av opplysninger. Vil han ha båten, får han komme og dere kan ordne bank sammen. Noe sier meg at det ikke vil skje dog... Hvor i verden sier denne generøse hr Darren at han kommer fra? Edited April 15, 2014 by sap_2000 (see edit history) Quote Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
idars Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Er vell og lite sannsynlig at noen i utlandet kjøper båt i så dyrt land som Norge Quote ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts