Jump to content

Fakta om båtfolket. Denne her er bra folkens

Roger og Olina

Recommended Posts

typisk nissejournalistikk. Gjør folk så små og enfoldige som det bare går ann sett fra en liten manns ståsted. Samt gjennomsyret av de værste myter sett fra østlandet. Dette har svært lite med noen nord for Oslofjorden å gjøre. Heile greia er meir som en fornærmelse. Fine bilder dog.

Jeg ser ikke helt hva som er fornærmelsen, da den illustrerer vedlig godt hvordan en stor andel av båtfolket er . Kjenner meg igjen i mye av det som ble skrevet :smiley:

Bare i den ene linja der f.eks. Båtfolket. Hvem i alle dager er nå dette du kaller båtfolket? er dette en egen folkegruppe med svært begrensede interesser og dermed også intelligens? Og hva er så desse interessene? er det bare linolje og fendere som er deres grunn til å stå opp om morgenen? Er båtfolk en gjeng tullinger som kjører rundt uten mål og meining på fjorden og klager over at andre også gjør akkurat det samme? alle ANDRE er idioter type folk? mer penger enn vett? bb båtfolk er en svært negativt ladet beskrivelse og bør aldri brukes annet enn som en fornærmelse da det reduserer ethvert oppegående menneske med all verdens interesser og intellekt til ensmålig båtgnom fra indre Oslofjord.

Meget mulig du kjenner deg igjen ja men det var dine ord

Bra skrevet. Fin atrikkel skrevet på en artig måte.

Synd noen altid må komme med negativt oppgulp nesten uansett. Det er ett problem for båtplassen. Fint med en sakelig diskusjon men noen burde holdt sine negative greier for seg selv. Tror ikke i lengden at båtplassen er tjent med slikt desverre.

Som artikkelen beskriver så er det over en mil innlegg her og alt kan ikke passe alle, men da er det heller ikke nødvendig å komentere det. Bruk heller ledig tid til båtpuss eller lignennde i stedet for å forsure dette forum.

Det var helt klart mine ord Plutonium, og det står jeg ved. Når det gjelder intelligens, så ser jeg ingen steder i artikkelen, at noen fremstilles som dumme eller mindre begavet.

At det finnes "gnomer" i indre oslofjord, er sikkert riktig, men jeg vil anta at "gnomtettheten" er rimelig godt fordelt over det ganske land. Akkurat som surmagetheten også fordeler seg rimelig likt uavhengig av bosted i kongeriket. Du får ha en fortsatt god påske,

Hilsen en liten båtgnom fra indre oslofjord :thumbsup:

Edited by Tom Rør (see edit history)

Artig artikkel. Tommel opp :thumbsup:

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

Mye "på kornet" i artikkelen, enig med Tom Rør. Ikke alt stemmer med alle, men det stemmer jo også godt at ikke alle ikke vil vedkjenne seg realiteten :-)

At det blir mer og mer "camping" (gjestehavn til gjestehavn) stemmer jo også bra. ;-)

(start øvelse akvarium:) ........

typisk nissejournalistikk. Gjør folk så små og enfoldige som det bare går ann sett fra en liten manns ståsted. Samt gjennomsyret av de værste myter sett fra østlandet. Dette har svært lite med noen nord for Oslofjorden å gjøre. Heile greia er meir som en fornærmelse. Fine bilder dog.

Dårligt vær på Nordvest landet?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det må jo kunne gå ann å se humoren i ting uten å ta det innover seg og se det på som en fornærmelse? Jeg syntes artikkelen har god humor og glimt i øyet. Den har nok ikke blitt skrevet i det øyemed å henge ut båtfolket, snarere tvert imot.

En skal kunne ha det gøy med det meste uten at det går utover enkeltpersoner eller undertrykker. Alt med måte… :yesnod:

Det er i aller høyeste grad en representant for båtfolket, som har skrevet artikkelen, og at den er skrevet med glimt i øyet,ser de som ønsker å se det.

De som ønsker å se det som noe annet, får heller bare gjøre det :-)

Trolling på gang, Plutonium..? :giggle:

Meningen din skal du få ha, det har du jo rett til, så kan vi andre få ha vår mening siden vi også har rett til det. :yesnod: God påske!

Tidligere nick Seil-løs

RS Totalmedlem

Artikkelen nevnte vel også de som tar seg selv forferdelig høytidelig...?

Du meina eg tar meg sjøl høgtidelig? hvilken hatt du har trekt det utav får bli din sak men det er nå så totalt skivebom det kan bli. At du gjør det personlig mens eg holder meg til artikkelen får nå være så. Det eg ville fram til var at artikkelen også var en skivebom og gjenkjennelsesfaktoren på desse kanter er lik 0. Dette 'båtfolket' det tales om er ukjent for meg