Newbi Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Skal bytte stempelringer på min aq140a og trenger noen tips om hvordan man vet hvilken type stempelringer jeg skal kjøpe. Har vert inne på http://crommarine.bai.se/default.asp og søkt på min motor og får opp seks forskjellige? "Kolvringssats"stempelringer. Noen som har no tips om hvordan jeg får valgt riktige ringer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ja, du må måle bredden på ringene du har samt sylinderdiameter etter eventuell honing/borring. Stempelringer finnes i ulike bredder og både til standard og oversize borring. Linken du viser til forteller at øverste ring finnes som 1,75 eller 2,0 mm bredde avhengig av hvilke stempler du har. De finnes som standard dimensjon (std) og som 0,5 og 1,0mm oversize (ö.d.) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Newbi Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Da er ringene bestilt så får vi se om de passer. Trengte 2,0x2,0x4,0 men disse har vist gått ut av produksjon. Fant de imidlertid hos soft bildelar i Sverige. Mens jeg venter på de tenkte jeg å bytte lager i svinghjulskåpa. Kunne trengt noen tips om hvordan hvordan dette demonteres. Gode råd tas imot. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts