Jump to content

VP AQAD41B, får bare 2100 omdr.


Sissi

Recommended Posts

Har du byttet noe i sjøvannspumpen? Mått jobbe for å bytte impeller eller noe? Hvis den kommer en millimeter for langt inn så presser den på dieselpumpen, får ikke opp turtallet etter at den er litt feilmontert. Kan også få noe lavere tomgang av det. Da jeg overhalte min sjøvannspumpe så klarte jeg å gjøre den feilen.

Link to post
Share on other sites

hvis du har en "klokke" oppå dieselpumpa med en slange til som kommer fra innsugsiden eller turbo, så må den være i orden og den kan det komme noe olje i. den skal det ikke være olje i. Når det kommter trykk fra turboen i den slangen så skal den gi mere diesel. Det er samme klokka som sitter på eldre turbodiesel biler.

Link to post
Share on other sites

Hei, da er røret sjekket og funnet i orden.

Har sjekket turboen, på eksossiden er det stor slark i lagrene, på luftfiltersiden er den ok. Skal det være slik? Kom også mye hvit/grå røyk fra veivhus slangen som sitter under luftfilter.

Er det noen som har tips?

Link to post
Share on other sites

Nå husker eg ikkje heilt i farten, men har AQAD41B røykbegrenser på eksosbendet?

 

http://www.volvopentashop.com/BjordalMadsen/en-GB/Details/PentaPartsCatalog/7745630_100?path=MarineDieselEngines%2F7745630%2F7745630_26%2F7745630_048%2F7745630_064%2F7745630_094%2F7745630_100

 

Del nummer 20, vist du har denne så demonter bendet og ta vekk plata som sitter midt i eksosbendet.

 

Disse sitter seg ofte fast,feks etter vinterlagering.

 

Vist du ikkje har dette, hadde eg montert ekstern dieseltank direkte på motoren(uten om forfilteret) for å luke vekk vakuum fra tanken

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Hei. Tusen takk for mange gode tips, det har spart meg for mange tusen kroner.

Det viste seg at som Bitteliten foreslo i første tips, at turboen var gåen, Bestilte ny hos Sevi for ca 8 lapper. Har nettopp vært i båten og montert den nye turboen. Fungerte helt perfekt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...